Autor: Marcin Karolak
Marcin Karolak
PTH FOKO Sp. z o.o.
Jednym z ważnych aspektów eksploatacji hoteli, który powinien być brany pod uwagę przez zarządzających tymi obiektami, jest minimalizowanie strat przepływu ciepłego powietrza powstających m.in. w wyniku otwierania frontowych drzwi
Wiele czynników wpływa na wielkość strat energii cieplnej zużytej do ogrzania powietrza w hotelu. Ze względu na wielkość większości westybulów w obiektach noclegowych największe straty odnotowuje się w przestrzeniach recepcyjnych. Tam głównymi czynnikami decydującymi o zatrzymaniu lub nie ciepła są wymiary drzwi, natężenie ruchu poprzez wejście, wiatr oraz różnica temperatur i ciśnień. Siły oddziałujące na wejście obrazują rysunki.
Wielkość strat energii poprzez otwarte drzwi jest trudna do oszacowania, [...]
PTH FOKO Sp. z o.o.
Jednym z ważnych aspektów eksploatacji hoteli, który powinien być brany pod uwagę przez zarządzających tymi obiektami, jest minimalizowanie strat przepływu ciepłego powietrza powstających m.in. w wyniku otwierania frontowych drzwi
Wiele czynników wpływa na wielkość strat energii cieplnej zużytej do ogrzania powietrza w hotelu. Ze względu na wielkość większości westybulów w obiektach noclegowych największe straty odnotowuje się w przestrzeniach recepcyjnych. Tam głównymi czynnikami decydującymi o zatrzymaniu lub nie ciepła są wymiary drzwi, natężenie ruchu poprzez wejście, wiatr oraz różnica temperatur i ciśnień. Siły oddziałujące na wejście obrazują rysunki.
Wielkość strat energii poprzez otwarte drzwi jest trudna do oszacowania, [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz