Autor: Jan Kordasiewicz
Jan Kordasiewicz
Autor jest wspólnikiem w
Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz.
Specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw w zakresie pozyskiwania dofinansowania zewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem sektora turystycznego oraz sportowo-rekreacyjnego
Zróżnicowane zasady pomocy udzielanej przedsiębiorcom (niejednolite wielkości i poziomy dofinansowania) wymagają wcześniejszego przeanalizowania szans pojawiających się na dokapitalizowanie działań inwestycyjnych firmy w zakresie rozwoju działalności turystycznej. Dziś o możliwościach stworzonych przedsiębiorcom prowadzącym działalność w regionach zachodniej Polski tj. w województwie lubuskim, wielkopolskim oraz zachodniopomorskim
Podobnie jak w przypadku innych regionalnych programów operacyjnych z aplikowania zostały wykluczone duże przedsiębiorstwa. Trzymając się przyjętego schematu, skoncentrujemy się wyłącznie na dotacjach inwestycyjnych, a pominiemy projekty związane z szeroko rozumianym doradztwem na rzecz firm, działalnością badawczo-rozwojową lub internacjonalizacją.
WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE
Rodzaje projektów
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubuskiego zakłada bezpośrednią pomoc inwestycyjną dla przedsiębiorstw w ramach priorytetu II: Stymulowanie wzrostu inwestycji w przedsiębiorstwach i wzmocnienie potencjału innowacyjnego. Niestety, sektor turystyczny nie uzyskał w ramach omawianego programu tzw. działania, które przeznaczone byłoby dla firm prowadzących działalność gospodarczą w obszarze hotelowym, gastronomicznym czy też sportowo-rekreacyjnym.
Oznacza to, że hotelarze będą musieli rywalizować z innymi firmami prowadzącymi działalność w najróżniejszych obszarach - zarówno w wyspecjalizowanej produkcji, jak też w popularnych usługach. Ze względu na potencjał rozwoju przedsiębiorstw, władze województwa lubuskiego zdecydowały się na wprowadzenie podziału działań dla mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm - umożliwiającego dostosowanie podejmowanej inwestycji do stopnia rozwoju przedsiębiorstwa.
Autor jest wspólnikiem w
Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz.
Specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw w zakresie pozyskiwania dofinansowania zewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem sektora turystycznego oraz sportowo-rekreacyjnego
Zróżnicowane zasady pomocy udzielanej przedsiębiorcom (niejednolite wielkości i poziomy dofinansowania) wymagają wcześniejszego przeanalizowania szans pojawiających się na dokapitalizowanie działań inwestycyjnych firmy w zakresie rozwoju działalności turystycznej. Dziś o możliwościach stworzonych przedsiębiorcom prowadzącym działalność w regionach zachodniej Polski tj. w województwie lubuskim, wielkopolskim oraz zachodniopomorskim
Podobnie jak w przypadku innych regionalnych programów operacyjnych z aplikowania zostały wykluczone duże przedsiębiorstwa. Trzymając się przyjętego schematu, skoncentrujemy się wyłącznie na dotacjach inwestycyjnych, a pominiemy projekty związane z szeroko rozumianym doradztwem na rzecz firm, działalnością badawczo-rozwojową lub internacjonalizacją.
WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE
Rodzaje projektów
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubuskiego zakłada bezpośrednią pomoc inwestycyjną dla przedsiębiorstw w ramach priorytetu II: Stymulowanie wzrostu inwestycji w przedsiębiorstwach i wzmocnienie potencjału innowacyjnego. Niestety, sektor turystyczny nie uzyskał w ramach omawianego programu tzw. działania, które przeznaczone byłoby dla firm prowadzących działalność gospodarczą w obszarze hotelowym, gastronomicznym czy też sportowo-rekreacyjnym.
Oznacza to, że hotelarze będą musieli rywalizować z innymi firmami prowadzącymi działalność w najróżniejszych obszarach - zarówno w wyspecjalizowanej produkcji, jak też w popularnych usługach. Ze względu na potencjał rozwoju przedsiębiorstw, władze województwa lubuskiego zdecydowały się na wprowadzenie podziału działań dla mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm - umożliwiającego dostosowanie podejmowanej inwestycji do stopnia rozwoju przedsiębiorstwa.
Żaden z omawianych regionów nie zdecydował się na wprowadzenie odrębnego działania dla przedsiębiorstw prowadz
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz