Autor: Przemysław Szymański
Przemysław Szymański
Autor jest prawnikiem,
specjalistą z zakresu prawa cywilnego i gospodarczego
Abonament telewizyjny nie jest jedyną opłatą, jaką osoby prowadzące obiekty hotelarskie muszą uiszczać w związku z zainstalowaniem w ich obiektach odbiorników radiowo-telewizyjnych. Konieczne jest również uiszczanie opłat na rzecz organizacji zajmujących się zarządzaniem prawami autorskimi
Kwestię wysokości abonamentu radiowo-telewizyjnego reguluje ustawa z 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych (Dz.U. 2005 nr 85, poz. 728 ze zm.). Zgodnie nią jeden abonament telewizyjny uiszcza się bez względu na liczbę posiadanych odbiorników radiowych i telewizyjnych od każdego gospodarstwa domowego. Przepisy te przez gospodarstwo domowe rozumieją grupę osób mieszkających i utrzymujących się wspólnie lub też osobę utrzymującą się samodzielnie. W przypadku odbiorników radiowych lub telewizyjnych znajdujących się w hotelach - jak wynika z powyższego - istnieje konieczność opłacania abonamentu radiowo-telewizyjnego od każdego odbiornika. Nie znajdują się one bowiem w gospodarstwie domowym.
Telewizor w hostelu
W przypadku odbiorników znajdujących się w nieskategoryzowanych obiektach hotelarskich również będziemy mieli do czynienia z sytuacją, gdzie konieczne będzie uiszczanie abonamentu od każdego odbiornika znajdującego się w wynajmowanych pokojach. Nie ma znaczenia, czy wykonujemy działalność polegającą na wynajmie kilku pokoi w ramach gospodarstwa agroturystycznego, czy też kilkunastu w ramach hostelu.
Hotelarz zapłaci [...]
Autor jest prawnikiem,
specjalistą z zakresu prawa cywilnego i gospodarczego
Abonament telewizyjny nie jest jedyną opłatą, jaką osoby prowadzące obiekty hotelarskie muszą uiszczać w związku z zainstalowaniem w ich obiektach odbiorników radiowo-telewizyjnych. Konieczne jest również uiszczanie opłat na rzecz organizacji zajmujących się zarządzaniem prawami autorskimi
Kwestię wysokości abonamentu radiowo-telewizyjnego reguluje ustawa z 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych (Dz.U. 2005 nr 85, poz. 728 ze zm.). Zgodnie nią jeden abonament telewizyjny uiszcza się bez względu na liczbę posiadanych odbiorników radiowych i telewizyjnych od każdego gospodarstwa domowego. Przepisy te przez gospodarstwo domowe rozumieją grupę osób mieszkających i utrzymujących się wspólnie lub też osobę utrzymującą się samodzielnie. W przypadku odbiorników radiowych lub telewizyjnych znajdujących się w hotelach - jak wynika z powyższego - istnieje konieczność opłacania abonamentu radiowo-telewizyjnego od każdego odbiornika. Nie znajdują się one bowiem w gospodarstwie domowym.
Telewizor w hostelu
W przypadku odbiorników znajdujących się w nieskategoryzowanych obiektach hotelarskich również będziemy mieli do czynienia z sytuacją, gdzie konieczne będzie uiszczanie abonamentu od każdego odbiornika znajdującego się w wynajmowanych pokojach. Nie ma znaczenia, czy wykonujemy działalność polegającą na wynajmie kilku pokoi w ramach gospodarstwa agroturystycznego, czy też kilkunastu w ramach hostelu.
Hotelarz zapłaci [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz