Autor: Andrzej Szafrański
Niemal dzień w dzień dostaję porcję świeżych informacji o polskim rynku hotelowym. Hotelarstwo, a raczej hotele zrobiły się bardzo modne od ogłoszenia decyzji o organizacji EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie. A raczej nie od samej decyzji, ale od konstatacji, że w Polsce jest za mało łóżek wszelkich kategorii, bo jest po prostu za mało hoteli.
Ponieważ nie były znane powszechnie - i nadal nie są - żadne liczby dotyczące aktualnego stanu bazy noclegowej, a z wymagań UEFA liczba 30 i kilku tysięcy jednak wyziera, to media, a zaraz po nich i wielu oficjeli mniej lub bardziej związanych z rynkiem noclegowym lub organizacją EURO zaczęli owe liczby powtarzać.
Mówiąc "żadne liczby" należy dodać - poza statystykami GUS-u. Które nie uwzględniają ani dokładnej liczby funkcjonujących już hoteli, ani kwater prywatnych i agroturystycznych, ani tym bardziej szarej strefy, w której znajduje się większość z wynajmowanych w Polsce mieszkań i apartamentów. Tymczasem w samym Poznaniu szacunkowo w szarej strefie jest oko [...]
A że czasem od konstatacji do sensacji droga nie bywa długa, to w jednej z rozgłośni radiowych znany dziennikarz i komentator gospodarczy ogłosił, że brakuje nam co najmniej po 10 tys. miejsc noclegowych w każdym z czterech miast mających być gospodarzem meczy.
Ponieważ nie były znane powszechnie - i nadal nie są - żadne liczby dotyczące aktualnego stanu bazy noclegowej, a z wymagań UEFA liczba 30 i kilku tysięcy jednak wyziera, to media, a zaraz po nich i wielu oficjeli mniej lub bardziej związanych z rynkiem noclegowym lub organizacją EURO zaczęli owe liczby powtarzać.
Mówiąc "żadne liczby" należy dodać - poza statystykami GUS-u. Które nie uwzględniają ani dokładnej liczby funkcjonujących już hoteli, ani kwater prywatnych i agroturystycznych, ani tym bardziej szarej strefy, w której znajduje się większość z wynajmowanych w Polsce mieszkań i apartamentów. Tymczasem w samym Poznaniu szacunkowo w szarej strefie jest oko [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz