Autor: Marek Marciniec
Podstawowym zadaniem hotelu jest stworzenie gościowi poczucia, że przebywa w domu, w miejscu przyjaznym i gościnnym, którego atmosfera jest w stanie zapewnić dobre samopoczucie. Klimat i nastrój hotelu powinny zachęcać do ponownej wizyty. Kluczową rolę w budowaniu tego wizerunku spełnia oświetlenie
O atrakcyjności hotelu stanowi przede wszystkim wizerunek recepcji, lobby, pokoju i łazienki oraz restauracji i baru. Pamiętajmy jednak, że wszystko, co postrzegamy i jak postrzegamy w naszym otoczeniu, zależy od światła. Jakość i rodzaj oświetlenia decydują o tym, jakie jest pierwsze wrażenie gościa wchodzącego do holu głównego i recepcji. Atmosfera i klimat pokoju w dużej mierze budowany jest przez światło, a czystość i funkcjonalność łazienki wprost od światła zależy. Całości dopełnia iluminacja zewnętrzna budynku hotelowego, która w sposób atrakcyjny zaprasza gościa.
Pierwsze wrażenie
Hotelowe lobby jest pełne życia przez 24 godziny na dobę. Jest miejscem, gdzie wszyscy goście hotelowi spotykają się w celach biznesowych, jak i towarzyskich. A zatem jest to bardzo ważne, by nadać temu miejscu wyjątkową atmosferę, która zachęci do spotkań, formalnych bądź nieformalnych. Kluczowym elementem jest w tym przypadku dobór oświetlenia w oparciu o połączenie światła naturalnego ze sztucznym tak, aby bez względu na porę i cel spotkania, goście czuli się zrelaksowani i spokojni:
- oświetlenie lobby kreuje przyjazną atmosferę i odzwierciedla tożsamość hotelu,
- dobre zaprojektowanie oświetlenia pomaga gościom, jak i obsłudze w orientacji na terenie hotelu (jaśniejszy obszar recepcji prowadzi gości w odpowiednim kierunku).
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz