Autor: Piotr Lutycki
Według przeciwników imprez targowych stały się one już przeżytkiem,
bo lepszą formą prezentacji ofert stał się internet. Zwolennicy targów oponują twierdząc, że może nie są one idealnym miejscem do nawiązywania
kontaktów handlowych, ale... są najlepszym miejscem do nawiązania
w ogóle jakichkolwiek kontaktów, które być może w przyszłości zaowocują
zrobieniem wspólnego interesu
Wyniki redakcyjnej sondy prezentowane na stronie 11 wskazują, że opinie hotelarzy dotyczące udziału w imprezach targowych są podzielone. Dokładnie na pół. Jednak tylko statystycznie. Wśród tych respondentów, którzy odpowiedzieli, że nie uczestniczą w żadnych imprezach targowych, czwarta część, wyjaśniła, że ich po prostu na to nie stać.
Z zamieszczonego obok terminarza wynika, że imprez targowych, a czasem tylko "targopodobnych" mamy w Polsce w bród i wśród nich z pewnością znajdzie się coś na każdą kieszeń; jednak, czy warto jeździć na targi za wszelką cenę?
Kiedy właściwie hotel powinien pojechać na targi i po co?
Z pewnością w kilku dużych turystycznych imprezach targowych powinien wziąć udział obiekt nowootwarty. Po to, by w czasie branżowych dni targów pokazać się biurom turystycznym i by nawiązać kontakty. Po to, by w czasie dni otwartych dla szerokiej publiczności zaprezentować i jej swoją ofertę. W każdym z wymienionych wyżej celów udział w targach powinien wziąć również obiekt, który przeszedł modernizację, rozszerzył swą ofertę, czy dołączył do jednej z grup hotelowych. Jednak w tym ostatnim przypadku bardziej celowy jest wspólny udział w targach z tą grupą, jeśli tylko wystawia się na nich.
Wszak przystąpienie do grupy hotelowej ma na celu m.in. racjonalizację wydatków na promocję i zwiększenie efektywności tych działań. Hotel może, czy raczej powinien wziąć również udział w targach zagranicznych w kraju, z którego przyjeżdża lub chce, żeby przyjeżdżało najwięcej gości. Oczywiście mogą to być też duże targi międzynarodowe, takie chociażby jak ITB w Berlinie, czy WTM w Londynie ale również imprezy mniejsze, o zasięgu krajowym lub nawet regionalnym.
Innym zupełnie rodzajem targów są targi wyposażenia i sprzętu dla gastronomii i hoteli, takie jak EuroGastro, Gastro-Invest Hotel, czy Targi Wyposażenia Usług i Obiektów SPA&Wellness. Czy na takich targach powinien wystawiać się hotel?
Może poza ostatnimi z wymienionych, zdecydowanie nie. Natomiast warto, by odwiedzili je menedżerowie czy właściciele obiektów noclegowych. Chociażby po to, by zapoznać się z najnowszymi trendami, rzucić okiem na ceny sprzętu i wyposażenia oraz na oferty dostawców. W tej grupie imprez targowych interesująco zapowiada się debiut Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Hotelowych World Hotel, których organizatorem będzie MT Polska. W zamyśle inicjatora tej imprezy do pewnego stopnia będzie ona kontynuacją Międzynarodowych Targów Producentów na rzecz Hoteli Trend-Hotel, których organizatorem kilka lat temu było Polskie Zrzeszenie Hoteli. Podobnie jak tamta impreza WorldHotel mają być jedynymi bodaj obecnie targami wyłącznie dla hoteli i hotelarzy a nie targami hotelarskimi "podczepionymi" pod inną imprezę.
Piotr Lutycki
bo lepszą formą prezentacji ofert stał się internet. Zwolennicy targów oponują twierdząc, że może nie są one idealnym miejscem do nawiązywania
kontaktów handlowych, ale... są najlepszym miejscem do nawiązania
w ogóle jakichkolwiek kontaktów, które być może w przyszłości zaowocują
zrobieniem wspólnego interesu
Wyniki redakcyjnej sondy prezentowane na stronie 11 wskazują, że opinie hotelarzy dotyczące udziału w imprezach targowych są podzielone. Dokładnie na pół. Jednak tylko statystycznie. Wśród tych respondentów, którzy odpowiedzieli, że nie uczestniczą w żadnych imprezach targowych, czwarta część, wyjaśniła, że ich po prostu na to nie stać.
Z zamieszczonego obok terminarza wynika, że imprez targowych, a czasem tylko "targopodobnych" mamy w Polsce w bród i wśród nich z pewnością znajdzie się coś na każdą kieszeń; jednak, czy warto jeździć na targi za wszelką cenę?
Kiedy właściwie hotel powinien pojechać na targi i po co?
Z pewnością w kilku dużych turystycznych imprezach targowych powinien wziąć udział obiekt nowootwarty. Po to, by w czasie branżowych dni targów pokazać się biurom turystycznym i by nawiązać kontakty. Po to, by w czasie dni otwartych dla szerokiej publiczności zaprezentować i jej swoją ofertę. W każdym z wymienionych wyżej celów udział w targach powinien wziąć również obiekt, który przeszedł modernizację, rozszerzył swą ofertę, czy dołączył do jednej z grup hotelowych. Jednak w tym ostatnim przypadku bardziej celowy jest wspólny udział w targach z tą grupą, jeśli tylko wystawia się na nich.
Wszak przystąpienie do grupy hotelowej ma na celu m.in. racjonalizację wydatków na promocję i zwiększenie efektywności tych działań. Hotel może, czy raczej powinien wziąć również udział w targach zagranicznych w kraju, z którego przyjeżdża lub chce, żeby przyjeżdżało najwięcej gości. Oczywiście mogą to być też duże targi międzynarodowe, takie chociażby jak ITB w Berlinie, czy WTM w Londynie ale również imprezy mniejsze, o zasięgu krajowym lub nawet regionalnym.
Innym zupełnie rodzajem targów są targi wyposażenia i sprzętu dla gastronomii i hoteli, takie jak EuroGastro, Gastro-Invest Hotel, czy Targi Wyposażenia Usług i Obiektów SPA&Wellness. Czy na takich targach powinien wystawiać się hotel?
Może poza ostatnimi z wymienionych, zdecydowanie nie. Natomiast warto, by odwiedzili je menedżerowie czy właściciele obiektów noclegowych. Chociażby po to, by zapoznać się z najnowszymi trendami, rzucić okiem na ceny sprzętu i wyposażenia oraz na oferty dostawców. W tej grupie imprez targowych interesująco zapowiada się debiut Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Hotelowych World Hotel, których organizatorem będzie MT Polska. W zamyśle inicjatora tej imprezy do pewnego stopnia będzie ona kontynuacją Międzynarodowych Targów Producentów na rzecz Hoteli Trend-Hotel, których organizatorem kilka lat temu było Polskie Zrzeszenie Hoteli. Podobnie jak tamta impreza WorldHotel mają być jedynymi bodaj obecnie targami wyłącznie dla hoteli i hotelarzy a nie targami hotelarskimi "podczepionymi" pod inną imprezę.
Piotr Lutycki
Dodaj komentarz