Największy serwis rezerwacyjny na świecie, Expedia, kupił za 564 mln dolarów 61,6 proc. Trivago, liderze wśród porównywarek cenowych hoteli. Trivago pozostanie samodzielną spółką z centralą w Dusseldorfie. Transakcja ma być zamknięta do czerwca.
Przejęcie pozwoli Expedii wzmocnić swoje portfolio w ofercie podróży służbowych i rozwinąć się na rynku rezerwacji hotelowych online w Europie. Zarząd firmy oczekuje również, że ta transakcja przyczyni się do wzrostu zysku na akcję w 2013 roku.
Trivago to niemiecka porównywarka hoteli działająca także w Polsce i 30 innych krajach, która wyszukuje ceny w ok. 600 tys. hoteli oferowanych na 130 stronach rezerwacyjnych. Expedia to Online Travel Agent związany z Microsoftem, do firmy należy też globalna strona z opiniami o hotelach TripAdvisor.
– Porównywarki to niesłychanie popularny produkt, ponieważ umożliwia znalezienie idealnego hotelu dla siebie po najniższych możliwych stawkach – powiedział Dara Khosrowshahi, prezes i dyrektor generalny Expedia. – Zespół Trivago zbudował jedną z najlepszych, najbardziej przyjaznych dla konsumentów wyszukiwarek i zdobył ogromną rozpoznawalność w Europie. Cieszymy się, że możemy powitać ich w rodzinie Expedia Inc.
Rolf Schromgens, współzałożyciel i dyrektor generalny Trivago, stwierdził po transakcji: – Naszym celem pozostaje szybki wzrost przychodów w skali globalnej. Możliwość wykorzystania wiedzy Expedii i doświadczenia w działaniach globalnych jest nie od przecenienia dla osiągnięcia tych celów.
Konsolidacja rynku i zakup Trivago przez Expedię jest odpowiedzią na działania Google, które wprowadza właśnie na większą skalę swoją usługę Google Finder, postrzeganą jako zagrożenie i dla dotychczasowych porównywarek, i dla serwisów rezerwacyjnych. (Więcej czytaj na str. 20 - 21)
Dodaj komentarz