Autor: Marta Kuniszyk
Styczeń to dla wszystkich studentów tradycyjny okres rozpoczęcia sesji egzaminacyjnej. űeby wszyscy moi Czytelnicy nie czuli się gorsi, a wielu z nich przypomniało sobie studenckie lata, zamiast kolejnego materiału postanowiłam, jak co jakiś czas, przeprowadzić mały egzamin
W grudniowym numerze Hotelarza przedstawiłam wskaźnik RevPASH, który jest gastronomicznym odpowiednikiem znanego wszystkim hotelarzom wskaźnika RevPAR. RevPAR (inaczej Yield) to przychód przypadający na jeden dostępny pokój. Wskaźnik ten łączy w sobie frekwencję i średnią cenę. Można go liczyć jako iloraz sprzedaży i zdolności eksploatacyjnej, bądź iloczyn średniej ceny i frekwencji. Inaczej mówiąc, RevPAR jest to wskaźnik PAR dla przychodu w usługach noclegowych.
RevPAR pokazuje, jaki przychód uzyskuje się z jednego posiadanego pokoju. Warto go stosować, planując, analizując osiągnięte efekty oraz porównując wyniki różnych hoteli. Stosowanie RevPAR jest niezwykle pomocne w zarządzaniu hotelem. W hotelarstwie przez długi czas wykorzystywano jedynie średnią cenę i frekwencję, nie badając jednakże wzaje [...]
W grudniowym numerze Hotelarza przedstawiłam wskaźnik RevPASH, który jest gastronomicznym odpowiednikiem znanego wszystkim hotelarzom wskaźnika RevPAR. RevPAR (inaczej Yield) to przychód przypadający na jeden dostępny pokój. Wskaźnik ten łączy w sobie frekwencję i średnią cenę. Można go liczyć jako iloraz sprzedaży i zdolności eksploatacyjnej, bądź iloczyn średniej ceny i frekwencji. Inaczej mówiąc, RevPAR jest to wskaźnik PAR dla przychodu w usługach noclegowych.
RevPAR pokazuje, jaki przychód uzyskuje się z jednego posiadanego pokoju. Warto go stosować, planując, analizując osiągnięte efekty oraz porównując wyniki różnych hoteli. Stosowanie RevPAR jest niezwykle pomocne w zarządzaniu hotelem. W hotelarstwie przez długi czas wykorzystywano jedynie średnią cenę i frekwencję, nie badając jednakże wzaje [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz