Do polskich hoteli w 2012 roku trafiło około 21 tys. telewizorów hotelowych. Ponad 40 proc. z nich dostarczyła firma Samsung, natomiast około 47 proc. stanowiły urządzenia oferowane przez dwóch innych dużych dostawców: Philipsa i LG. Największą popularnością cieszą się telewizory o przekątnej 26 i 32 cale.
– Zainteresowanie telewizorami hotelowymi było w 2012 roku dużo większe niż w poprzednich latach. Były one zamawiane przez zarządców nowych i remontowanych przed Euro 2012 obiektów. Moim zdaniem o największy wpływ na wzrost zapotrzebowania miał proces stopniowego wyłączania sygnału analogowego i zastępowanie go telewizją cyfrową – mówi Piotr Ostaszewski, Samsung Cloud & Hospitality Displays Senior Sales Specialist. – Przewidujemy, że w 2013 roku polscy hotelarze zamówią łącznie u różnych dostawców od 20 do 22 tys. telewizorów, co wskazuje na utrzymanie się zapotrzebowania na takim samym poziomie. Głównym motorem wymiany będzie dalsze wyłączanie sygnału telewizji analogowej.
Największą popularnością wśród polskich hotelarzy cieszą się obecnie telewizory o małej i średniej przekątnej ekranu. Modele o przekątnej 32 cali stanowiły 48 proc. wszystkich sprzedanych przez Samsunga urządzeń, a 26-calowe – 18 proc. Większe telewizory o przekątnych 46 i 55 cali stanowiły niecałe 10 proc. sprzedaży. Obecnie większość sprzedawanych telewizorów jest wykorzystywana jako standalone, czyli bez podłączenia do systemów telewizji interaktywnej. – Jestem przekonany, że liczba telewizorów hotelowych zarządzanych centralnie będzie rosła i że w tym roku takie urządzenia podłączone do systemu interaktywnego będą stanowiły ok. 30 – 40 proc. instalowanych telewizorów – uważa Piotr Ostaszewski. Kolejnym trendem w 2013 roku będzie zwiększenie liczby systemów interaktywnych z użyciem telewizorów Smart, których trzecią generację firma Samsung zaprezentowała na targach Integrated Systems Europe 2013 w Amsterdamie. Wyróżniają się one zaawansowanymi funkcjonalnościami, a także dużą oszczędnością w zużyciu energii. Cechuje je również łatwość w kreowaniu i zarządzaniu informacjami, które są przekazywane gościom. Są też dopracowane od strony designu i przystosowane do montażu na ścianie.
Polscy hotelarze coraz częściej decydują się na wykorzystanie systemów zarządzania treścią wyświetlaną na ekranach telewizorów LED HD. Oparte na protokole IP rozwiązania CMS (Content Management Solution) pozwalają w prosty i ekonomiczny sposób zapewnić gościom dostęp do płatnych treści i usług, w tym np. zamówienia za pomocą telewizora potrawy, masażu czy też budzenia.
Dodaj komentarz