Autor: Zenon Błądek
Zenon Błądek
Autor jest architektem,
specjalistą w zakresie obiektów hotelowych i rekreacyjnych,
współtwórcą kategoryzacji obiektów hotelowych w Polsce,
prowadzi Pracownię Architektoniczną Palladium,
specjalizującą się w projektowaniu obiektów noclegowych
Nie tylko goście, ale również potencjalni inwestorzy patrzą najczęściej na obiekt noclegowy przez pryzmat liczby i wyposażenia pokoi, wielkości sal konferencyjnych czy gastronomicznych. Tymczasem w nowoczesnym i funkcjonalnym budownictwie hotelowym równie istotnymi, bo wpływającymi na jakość obsługi gości są: zaplecze obsługowe i socjalne oraz ich powiązania funkcjonalne
W hotelarstwie tak jak w wielu innych dziedzinach następuje proces stałego dostosowywania m.in. zaplecza do zmieniających się technologii, rozwoju przemysłu, wytwórczości wspomagającej branżę, wymagań formalno-prawnych oraz współczesnych form zarządzania. Wprowadzenie do hotelarskiej bazy obsługowej sprzętu i wyposażenia wielofunkcyjnego, w części zautomatyzowanego oraz półproduktów - w znacznej mierze zmieniło stosowane dotąd, wypracowane przez dziesiątki lat normy oraz zasady kształtowania zaplecza tak technologicznego, obsługowego, jak i socjalnego.
W ostatnich latach mamy do czynienia już z "przemysłem" hotelarskim wspomaganym bardzo rozbudowaną bazą pomocniczą. Wzrosły również znacznie wymagania i oczekiwania współczesnego turysty, który oczekuje w warunkach czasowego zamieszkania "w domu poza domem", co najmniej porównywalnych, warunków i standardu, do którego już zdążył się przyzwyczaić.
Zachęca lub zniechęca
O ile w minionych latach, szczególnie w okresie ogólnego niedoboru, dbano by tzw. front i obszary ogólnej dostępności, w jakimś stopniu nawiązywały do znanych już standardów hotelarskich - to zaplecze było często słabą stroną. Zapoznanie się z tą części [...]
Autor jest architektem,
specjalistą w zakresie obiektów hotelowych i rekreacyjnych,
współtwórcą kategoryzacji obiektów hotelowych w Polsce,
prowadzi Pracownię Architektoniczną Palladium,
specjalizującą się w projektowaniu obiektów noclegowych
Nie tylko goście, ale również potencjalni inwestorzy patrzą najczęściej na obiekt noclegowy przez pryzmat liczby i wyposażenia pokoi, wielkości sal konferencyjnych czy gastronomicznych. Tymczasem w nowoczesnym i funkcjonalnym budownictwie hotelowym równie istotnymi, bo wpływającymi na jakość obsługi gości są: zaplecze obsługowe i socjalne oraz ich powiązania funkcjonalne
W hotelarstwie tak jak w wielu innych dziedzinach następuje proces stałego dostosowywania m.in. zaplecza do zmieniających się technologii, rozwoju przemysłu, wytwórczości wspomagającej branżę, wymagań formalno-prawnych oraz współczesnych form zarządzania. Wprowadzenie do hotelarskiej bazy obsługowej sprzętu i wyposażenia wielofunkcyjnego, w części zautomatyzowanego oraz półproduktów - w znacznej mierze zmieniło stosowane dotąd, wypracowane przez dziesiątki lat normy oraz zasady kształtowania zaplecza tak technologicznego, obsługowego, jak i socjalnego.
W ostatnich latach mamy do czynienia już z "przemysłem" hotelarskim wspomaganym bardzo rozbudowaną bazą pomocniczą. Wzrosły również znacznie wymagania i oczekiwania współczesnego turysty, który oczekuje w warunkach czasowego zamieszkania "w domu poza domem", co najmniej porównywalnych, warunków i standardu, do którego już zdążył się przyzwyczaić.
Zachęca lub zniechęca
O ile w minionych latach, szczególnie w okresie ogólnego niedoboru, dbano by tzw. front i obszary ogólnej dostępności, w jakimś stopniu nawiązywały do znanych już standardów hotelarskich - to zaplecze było często słabą stroną. Zapoznanie się z tą części [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz