Kawa w hotelu funkcjonuje w dwóch wymiarach – śniadaniowym, gdy chcą się jej napić wszyscy i dużo oraz kawiarniano-restauracyjnym – gdy goście się nią delektują. Dlatego hotele powinny zamawiać dwa rodzaje ziaren.
Szefowie gastronomii powinni zwrócić uwagę, aby rano serwować mieszanki o sporej zawartości kofeiny, dobrze mieszające się z mlekiem. Dobrej jakości produkty kosztują ok. 50-60 zł za 1 kg netto, choć w hurcie przy naprawdę dużych zamówieniach można je kupić nawet po 30 zł za 1 kg. W restauracjach i kawiarniach muszą znaleźć się odmiany jeszcze wyższej jakości od 80 do 120 zł za 1 kg.
Chociaż wśród dostawców kawy krąży nieformalna opinia, że polski gość w hotelu zazwyczaj nie szuka wyrafinowanych produktów. Zamawia zazwyczaj kawę z mlekiem, dlatego często trudno jest znaleźć bardziej wysublimowane rodzaje serwowanych kaw nawet w obiektach 3-gwiazdkowych. Z drugiej strony, hotelarze wiedzą, że jedną z głównych pretensji podczas śniadania jest jakość kawy, choć zwykle chodzi o to, że jest za słaba. Dlatego więc warto dobrać odpowiednie mieszanki i przygotowywać je w dobrej jakości ekspresie przelewowym.
Filtry papierowe i siatkowe
Firmy kawowe często razem z kawą dostarczają ekspresy przelewowe w łączonej ofercie przy zamówieniu odpowiedniej ilości kawy porannej tzn. przygotowanej według specjalnej mieszanki, skomponowanej specjalnie do zaparzania w tego typu ekspresach. W ekspresie przelewowym sprawdzą się również kawy Arabica Santos z Brazylii, Arabica Mocha z Etiopii, Arabica Excelso i Arabica Pennsylvania z Kolumbii. W dzisiejszych czasach najbardziej popularne są ekspresy przelewowe z sitkiem w kształcie stożka. Urządzenie wykorzystuje siłę grawitacji, dzięki której woda ścieka na zmieloną kawę i przesącza się przez nią do dzbanka. Niestety większość ekspresów przelewowych wymaga stosowania papierowych filtrów. A zdaniem wytrawnych smakoszy napar traci w kontakcie z papierem, k
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz