Autor: Andrzej Rybicki
Kadra kierownicza w hotelach nieustannie zmaga się z problemami dnia codziennego – niewłaściwie obsłużony gość na recepcji, zbyt niska efektywność pracownika działu sprzedaży, słaba jakość potraw serwowanych w hotelowej restauracji… Managerowie zwykle winą za powstałe problemy i niedociągnięcia obarczają swoich podwładnych. Często mają rację, ale…
Spróbujmy spojrzeć na hotel z perspektywy przedsięwzięcia biznesowego – ze strategią, budżetem, celami do osiągnięcia w krótkim i długim okresie, zadaniami i obowiązkami rozpisanymi na poszczególne stanowiska/ funkcje, niezbędnymi narzędziami i zasobami. Wydaje się, że niczego nie brakuje.
Przeanalizujmy rysunek poniżej:
W centralnym punkcie umieściłam kompetencje, które powinny być niezbędnym elementem każdej strategii zarządzania przedsiębiorstwem. Można je porównać do ABS-u w samochodzie – można bez niego jeździć, ale jeśli jest, znacznie podnosi nie tylko bezpieczeństwo, ale i komfort jazdy. Czym są kompetencje? W największym skrócie – to taka charakterystyka danej osoby, na którą składają się: • cechy (osobowości) • postawa (samoocena, motywacja, zaangażowanie) • wiedza (deklaratywna i proceduralna). Kompetencje są zwykle powiązane z określonym zadaniem, powinny być mierzalne i zmienne w czasie (do nauczeni). Profil kompetencyjny można stworzyć do każdego stanowiska, należy jednak pamiętać o dodatkowych aspektach, jak np.: uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne, które wpływają na ostateczny zestaw pożądanych cech (patrz tab.1). Celem wdrożenia [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Najistotniejsze jest doświadczenie, wraz z nim rosną kompetencje kadry