Sieć Starwood Hotels & Resorts ogłosiła plany otwarcia 50 nowych hoteli w Europie w ciągu najbliższych pięciu lat. Oznacza to wzrost aktualnego portfolio w Europie o 30 proc. Jednocześnie inwestuje w renowacje swoich historycznych hoteli jak Bristolu w Warszawie.
Od 2009 roku Starwood dodał 25 nowych hoteli do swojego europejskiego portfolio i obecnie zarządza tu 163 hotelami w 32 krajach. Jeszcze w tym roku sieć otworzy dziewięć nowych obiektów na starym kontynencie, głównie na rynkach rozwijających się: w Rosji i Wspólnocie Niepodległych Państw oraz Turcji, które stanowią kluczowy element dla długofalowej strategii rozwoju firmy w Europie. W Turcji otwarte zostaną trzy nowe hotele: Sheraton w Adanie, tureckim centrum kulturalno-handlowym oraz Sheraton i Aloft w Bursie, która jest najszybciej rozwijającym się miastem w Turcji. Za dwa lata portfolio sieci Starwood w Turcji będzie obejmować 10 hoteli w pięciu miastach: Stambuł, Ankara, Cesme, Bursa i Adana. Sieć otworzy też trzeci hotel w Moskwie – będzie to Sheraton Moskwa Szeremietiewo Airport Hotel. W ciągu najbliższych czterech lat chce prawie czterokrotnie powiększyć swoje portfolio w Rosji i Wspólnocie Niepodległych Państw, zarządzając 11 nowymi hotelami w Moskwie, St. Petersburgu, Rostowie nad Donem, Permie, Kałudze, Krasnodarze w Rosji, a także w Kijowie i Ismayilli w Azerbejdżanie. Pierwszy hotel otwarty zostanie w Tadżykistanie – Sheraton w Duszanbe, a następnie Sheraton w Aktobe w Kazachstanie oraz Four Points by Sheraton Kecskemet Hotel & Conference Center na Węgrzech. Marka W Hotels otworzy pierwszy narciarski obiekt - W Verbier w Szwajcarii. W Europie od 2008 roku otwarto już pięć hoteli tej marki w Londynie, Barcelonie, St Petersburgu, Stambule i ostatnio Paryżu. W przyszłym roku hotel W zadebiutuje w Mediolanie. – Aby utrzymać szybkie tempo wzrostu naszej sieci w Europie wzmocniliśmy zespół osób odpowiedzialnych za nowe inwestycje zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Francji, Rosji, Polsce i Turcji. To podkreśla nasze zaangażowanie w Europie – mówi Bart Carnahan, wiceprezes ds. rozwoju Starwood Hotels & Resorts w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie.
Jednocześnie Starwood i jego partnerzy dokonują znacznych inwestycji w celu przywrócenia blasku wybranym hotelom sieci w Europie. Wartość inwestycji to 200 mln euro i jest ona przeznaczona na modernizację zabytkowych hoteli przy zachowaniu ich historycznego uroku. King GeorgeHotel w Atenach dołączy do portfolio Luxury Collection, będąc ósmym hotelem tej marki w Grecji i jednocześnie największym zagłębiem Luxury Collection na rynku europejskim. Wśród ostatnio odnowionych hoteli znajduje się warszawski hotel Bristol, który również dołączył pod markę Luxury Collection oraz Metropol Palace w Belgradzie.•
Dodaj komentarz