Kolejny odcinek autobiografii Conrada Hiltona „Be My Quest” publikowanej na łamach „Hotelarza” w 1972 roku. W tej części o tym, jak Hilton radził sobie w czasach Wielkiego Kryzysu. A było ciężko:
„Na Boże Narodzenie 1928 r. na moje 44 urodziny wykonałem z nawiązką plan, który sobie zakreśliłem – co roku budować i oddawać do użytku jeden nowy hotel (…) Marzyły mi się coraz większe przedsięwzięcia. Chciałem rozszerzyć zakres działalności poza Teksas. Najbliższym miał być hotel w El Paso. Na jesieni 1929 roku ogłosiłem, że zbudujemy hotel wartości 1 750 tys. dolarów. 19 dni po tym oświadczeniu załamał się rynek i nastąpił Wielki Kryzys.
Kiedy cała Ameryka pogrążała się w Wielkiej Depresji jak w ciemnej dolinie, nadeszły dla mnie takie czasy, że nieraz nie miałem już do kogo zwrócić się o ratunek. Za każdym jednak razem, kiedy wydawało mi się, że grunt usuwa się spod nóg i nie ma już dla mniej ratunku, zdarzało się ‘coś’, co dawało promyk nadziei (…).
W El Paso dosięgnął nas Kryzys. Najpierw spadła liczba gości. Nikt nie podróżował, wzrastała liczba bezrobotnych. Co tydzień wpływy z hotelu były niższe, a koszty utrzymania nie zmniejszały się. Usiłowaliśmy wię [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz