Recepcjonista, czy gospodarz

Autor: Sylwia Bortniak
Sylwia Bortniak
Autorka jest socjologiem,
reprezentuje firmę Concierge Polska

Recepcjoniści dużych obiektów sieciowych zawsze mogą liczyć na pomoc kolegów. W mniejszych hotelach osoba zatrudniona na tym stanowisku musi być o wiele bardziej wszechstronna, bo jest nie tylko "wizytówką", ale często jedynym pracownikiem znajdującym się w danym obiekcie

Ponad 80 proc. działających w Polsce hoteli, to obiekty samodzielne, niepowiązane kapitałowo z dużymi sieciami. Obiekty te zwykle powstały w ciągu ostatnich lat. Oferowane przez nich usługi cieszą się dużym popytem, w związku z czym wciąż powstają nowe, a do biznesu hotelowego wchodzą ich właściciele niemający najczęściej doświadczenia w branży noclegowej. Decyzja o zainwestowaniu w budowę i uruchomieniu takiego hotelu jest zwykle życiową decyzją właścicieli. Budując hotel, czy organizując jego pracę, właściciele wzorują się zazwyczaj na obiektach istniejących, zwykle takich, które im się podobają lub im imponują. Ponieważ hotele to obiekty, których funkcjonowanie jest obliczane na kilkadziesiąt lat, to przyjęte rozwiązania techniczne, organizacyjne i biznesowe powinny nie tylko dorównywać współczesnym rozwiązaniom, ale również zapewnić sprawne działanie w pewnej perspektywie czasowej.

Czego szuka gość

Czy jednak świeżo uruchomiony hotel, motel czy pensjonat musi odpowiadać wszystkim cechom narzuconym przez aktualne trendy? Czy rzeczywiście musimy stawiać naszej organizacji wymóg kompatybilności działań z działaniami wielkiego hotelu stojącego trzy przecznice dalej? Rozważania takie możemy snuć w wielu obszarach hotelu czy gastronomii hotelowej - ograniczymy się jednak do recepcji.

Czym zatem w t [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *