Autor: Wojciech Łopaciński
Wojciech Łopaciński
Autor jest doświadczonym hotelarzem,
dyrektorem hotelu Filmar w Toruniu
Prowdząc negocjacje dotyczące sprzedaży imprez, hotelarze często mają do czynienia z osobami, które po raz pierwszy występują w roli organizatora. Może to mieć fatalne konsekwencje dla obu stron. Może... ale wcale nie musi
Jeśli z przedstawicielami hotelowego działu marketingu spotyka się organizator konferencji mający doświadczenie w prowadzeniu podobnych imprez, to rozmowy będą merytorycznym uzgadnianiem zakresu zamawianych usług i ewentualnym spieraniem się co do wysokości cen tychże usług. Z o wiele gorszą sytuacją mamy do czynienia wówczas, gdy pracownik marketingu musi uzgadniać szczegóły z osobą bez doświadczenia.
Oczywiście może również zaistnieć sytuacja, że to właśnie pracownik marketingu pójdzie na spotkanie zupełnie nieprzygotowany lub nie będzie miał elementarnej wiedzy na temat turystyki biznesowej. Ale tę sytuację pozostawmy bez komentarza, bo w żadnym dbającym o wizerunek hotelu nie powinna mieć ona miejsca. Każdy nowy pracownik na pierwsze swoje rozmowy powinien udać się w towarzystwie doświadczonego kierownika marketingu lub nawet dyrektora hotelu.
Zrazy z chardonnay
Co jednak robić, gdy na spotkanie organizacyjne przyjdzie ktoś, kto konferencje postrzega przez pryzmat zajęć, jakie miał w liceum albo na studiach? Podczas rozmów zamawia szampana, myśląc o winie gazowanym (bo nawet musującym nie sposób go nazwać) zza naszej wschodniej granicy. A gdy tłumaczymy mu, że możemy zaserwować też szampana, dopytuje się, czy oryginalnego francuskiego. Tak jakby jakieś inne wino mogło być tak nazywane. Często próbuje np. zarezerw [...]
Autor jest doświadczonym hotelarzem,
dyrektorem hotelu Filmar w Toruniu
Prowdząc negocjacje dotyczące sprzedaży imprez, hotelarze często mają do czynienia z osobami, które po raz pierwszy występują w roli organizatora. Może to mieć fatalne konsekwencje dla obu stron. Może... ale wcale nie musi
Jeśli z przedstawicielami hotelowego działu marketingu spotyka się organizator konferencji mający doświadczenie w prowadzeniu podobnych imprez, to rozmowy będą merytorycznym uzgadnianiem zakresu zamawianych usług i ewentualnym spieraniem się co do wysokości cen tychże usług. Z o wiele gorszą sytuacją mamy do czynienia wówczas, gdy pracownik marketingu musi uzgadniać szczegóły z osobą bez doświadczenia.
Oczywiście może również zaistnieć sytuacja, że to właśnie pracownik marketingu pójdzie na spotkanie zupełnie nieprzygotowany lub nie będzie miał elementarnej wiedzy na temat turystyki biznesowej. Ale tę sytuację pozostawmy bez komentarza, bo w żadnym dbającym o wizerunek hotelu nie powinna mieć ona miejsca. Każdy nowy pracownik na pierwsze swoje rozmowy powinien udać się w towarzystwie doświadczonego kierownika marketingu lub nawet dyrektora hotelu.
Zrazy z chardonnay
Co jednak robić, gdy na spotkanie organizacyjne przyjdzie ktoś, kto konferencje postrzega przez pryzmat zajęć, jakie miał w liceum albo na studiach? Podczas rozmów zamawia szampana, myśląc o winie gazowanym (bo nawet musującym nie sposób go nazwać) zza naszej wschodniej granicy. A gdy tłumaczymy mu, że możemy zaserwować też szampana, dopytuje się, czy oryginalnego francuskiego. Tak jakby jakieś inne wino mogło być tak nazywane. Często próbuje np. zarezerw [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz