Autor: Marta Kuniszyk
Marta Kuniszyk
Autorka jest doktorem nauk ekonomicznych,
członkiem zarządu,
dyrektorem ds. finansowych w spółce Orbis Travel.
Wykłada również w Szkole Głównej Handlowej
Jesień to zwykle pora podsumowań, analiz i planów na następny okres. Co zatem każdy menedżer powinien zrobić, by plany na przyszłość - powstające zazwyczaj na podstawie analiz okresów minionych - okazały się trafne i dopasowane do realiów
Proponuję zrobić małą przerwę w prowadzonym w ostatnich numerach Hotelarza omawianiu metodologii wyceny obiektów noclegowych i zająć się przez chwilę planowaniem. Planujemy wiele rzeczy. Inwestycje w hotelu, nowe działania, ich efekty, czyli wyniki, jakich się spodziewany w rezultacie ich realizacji. Planujemy naszą działalność, zmiany w strukturze, organizacji. Planujemy wiele rzeczy, przyjmując określone założenia.
Nie wszystko oczywiście da się zaplanować, gdyż życie przynosi niespodzianki i zmiany, których nie braliśmy pod uwagę. Otoczenie, w którym działamy, też nie zawsze zachowuje się według naszego planu i naszych założeń. Próbujmy jednak robić wszystko, aby nasze plany były przemyślane, racjonalne i ambitne zarazem. Trochę refleksji na ten tematÉ Podejdźmy do sprawy w sposób uporządkowany. Inspiracja tematu? Myślenie jak przygotować proces planowania w Orbis Travel, nowym miejscu dla mnie, po zmianie.
Analiza tego, co było
Każdy proces planowania, niezależnie od działalności jakiej dotyczy, musimy rozpocząć od wnikliwej analizy tego, co osiągnęliśmy w poprzednim okresie. Powinniśmy zestawić wypracowane przez nas efekty z tym, co zaplanowaliśmy wcześniej i rezultatami z poprzednich okresów. Analizę musimy przeprowadzić na poziomie hotelu jako całości oraz poszczególnych rodzajów działalności.
Do tego celu należy wykorzystywać charakterystyczne dla każdej działalności wskaźniki i parametry, zebrać odpowiedni zestaw danych i raportów. Zebranie wszystkich odpowiedzi na pytania zadane w [...]
Autorka jest doktorem nauk ekonomicznych,
członkiem zarządu,
dyrektorem ds. finansowych w spółce Orbis Travel.
Wykłada również w Szkole Głównej Handlowej
Jesień to zwykle pora podsumowań, analiz i planów na następny okres. Co zatem każdy menedżer powinien zrobić, by plany na przyszłość - powstające zazwyczaj na podstawie analiz okresów minionych - okazały się trafne i dopasowane do realiów
Proponuję zrobić małą przerwę w prowadzonym w ostatnich numerach Hotelarza omawianiu metodologii wyceny obiektów noclegowych i zająć się przez chwilę planowaniem. Planujemy wiele rzeczy. Inwestycje w hotelu, nowe działania, ich efekty, czyli wyniki, jakich się spodziewany w rezultacie ich realizacji. Planujemy naszą działalność, zmiany w strukturze, organizacji. Planujemy wiele rzeczy, przyjmując określone założenia.
Nie wszystko oczywiście da się zaplanować, gdyż życie przynosi niespodzianki i zmiany, których nie braliśmy pod uwagę. Otoczenie, w którym działamy, też nie zawsze zachowuje się według naszego planu i naszych założeń. Próbujmy jednak robić wszystko, aby nasze plany były przemyślane, racjonalne i ambitne zarazem. Trochę refleksji na ten tematÉ Podejdźmy do sprawy w sposób uporządkowany. Inspiracja tematu? Myślenie jak przygotować proces planowania w Orbis Travel, nowym miejscu dla mnie, po zmianie.
Analiza tego, co było
Każdy proces planowania, niezależnie od działalności jakiej dotyczy, musimy rozpocząć od wnikliwej analizy tego, co osiągnęliśmy w poprzednim okresie. Powinniśmy zestawić wypracowane przez nas efekty z tym, co zaplanowaliśmy wcześniej i rezultatami z poprzednich okresów. Analizę musimy przeprowadzić na poziomie hotelu jako całości oraz poszczególnych rodzajów działalności.
Do tego celu należy wykorzystywać charakterystyczne dla każdej działalności wskaźniki i parametry, zebrać odpowiedni zestaw danych i raportów. Zebranie wszystkich odpowiedzi na pytania zadane w [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz