Termin „interim management” nie jest powszechnie znany, więc przyjrzyjmy się najpierw definicji. Oznacza on zarządzanie czasowe, polegające na zatrudnieniu w określonym celu i czasie wysoko wykwalifikowanego managera (Interim Manager) do rozwiązania złożonego problemu w firmie.
Interim management może być postrzegany jako krótkoterminowe przekazanie zarządzania w ręce doświadczonego managera, szczególnie w okresie przejściowym, podczas kryzysu lub zmian w organizacji, kiedy zatrudnienie pracownika na stałe może być niepotrzebne lub w krótkim czasie niemożliwe, a wewnątrz organizacji nie ma nikogo, kto mógłby podjąć się tego zadania.
Interim Manager (IM) jest osobą do „zadań specjalnych” – szefem trudnego projektu (otwarcie hotelu, wdrożenie nowego oprogramowania) lub agentem zmiany (reorganizacja procesów w firmie/hotelu). Ma zwykle wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywane w różnych organizacjach, wiedzę z danej branży (obszaru), ale też dodatkowy wachlarz cech i kompetencji odróżniający go od „zwykłych” managerów.
Przede wszystkim jest osobą niezwykle sprawną w zarządzaniu projektami – potrafi stworzyć zespół, często z wykorzystaniem osób z wewnątrz hotelu, rozdzielić zadania i efektywnie przeprowadzać kolejne fazy działań. Jest to manager z zestawem określonych cech osobowych i predyspozycji (silna osobowość, komunikatywność, umiejętność nawiązywania relacji interpersonalnych na różnych poziomach, naturalny autorytet i charyzma).
Kiedy warto zatrudnić Interim Managera?
Wyobraźmy sobie dobrze funkcjonujący hotel, w którym główną siłą napędową jest osoba pani Dyrektor Generalnej. Pani Dyrektor świetnie dobrała i wyszkoliła zespół, dobrze rozdziela zadania, ma doskonały kontakt z klientami oraz gośćmi, osiąga dobre wyniki. Jest to średniej wielkości hotel, więc nie ma stanowiska zastępcy.
W pewnym momencie pani Dyrektor zachodzi w ciążę. Jest zdecydowana wrócić do pracy po urodzeniu dziecka w najkrótszym możliwym terminie, jednak przez minimum pół roku w hotelu nie będzie dyrektora. Co w takiej sytuacji może zrobić właściciel? Oczywiście, rozwiązań jest kilka – włącznie z osobistym zaangażowaniem w nadzór nad hotelem, jednak rekomendowanym przeze mnie rozwiązaniem będzie zatrudnienie Interim Managera.
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz