Manager kontra (?) dostawca

Gastronomia hotelowa to często twardy kawałek chleba dla hotelarzy, a wielu narzeka, że musi do niej dokładać (stąd rosnąca popularność hoteli ekonomicznych z ograniczoną częścią F&B). Tymczasem może ona być źródłem znaczących przychodów i jest na to wiele przykładów. Na jej sukces składa się wiele czynników, ale wszystko zaczyna się od właściwej współpracy managera hotelu z dostawcą.

 

Wybór dostawcy, a przede wszystkim współpraca z nim nie musi być drogą przez mękę. Należy jednak wcześniej odpowiednio się przygotować, a potem ustalić jasne zasady. W końcu kontrolować poprzez z góry ustalone procedury. Na decyzję managera (dyrektora, jego zastępcy ds. gastronomii, kierownika gastronomi) wpływają zarówno cena, jak i dostępność artykułów, czasem lokalizacja punktu lub zapewniony w nim oczekiwany poziom obsługi. Kluczowa jest jednak zazwyczaj (i powinna być) jakość poszukiwanego produktu. To ona skłania nas do wyboru dostawcy, a naszych gości do skorzystania z hotelowej restauracji.

 

Relacje partnerskie

Osoby zarządzające restauracjami, nie tylko hotelowymi zdają sobie sprawę, że bez odpowiedniej jakości produktów nie można osiągnąć sukcesu. A to gwarantuje tylko właściwa współpraca z dostawcą, który zapewni nam odpowiednie cechy i, co również istotne, ceny wyrobów. Podstawą do zapewnienia jakości tej współpracy jest traktowanie dostawcy jako naszego partnera. Właściwe relacje, wzajemny szacunek, jasne i przejrzyste zasady współpracy będą miały znaczący wpływ na jej jakość. Należy pamiętać o określeniu pożądanego profilu oraz właściwości naszej działalności i zaprezentowaniu jej naszemu partnerowi. Pomoże mu to przygotować optymalną ofertę i określić zasady współpracy. Przed podjęciem wiążącej decyzji o wyborze odpowiedniego partnera biznesowego – bo tak niewątpliwie chcemy traktować naszego dostawcę – warto zweryfikować:

– jego sytuację finansową – opinie o oferowanych produktów i ich jakości – terminowość dostaw – rzetelność – opinię, jaką cieszy się na rynku.

Takie informacje będą dla nas pomocne podczas negocjacji warunków przyszłej współpracy. Reguły działania możemy sformalizować w postaci umowy między stronami lub określić szczegółowo obowiązujące zasady. Warto na początku dokładnie sprecyzować nasze oczekiwania, co pozwoli uniknąć wątpliwości lub nieporozumień w okresie trwania współpracy.

Niezależnie od formy w jakiej ustalamy warunki, należy omówić obowiązującą strony formę i termin płatności, regularność dostaw, dyspozycyjność wobec zamówień w trybie awaryjnym, dostępność produktów oraz oczekiwaną przez nas jakość zamawianych produktów i poziom cenowy. Oferując naszemu kontrahentowi pełn

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Jedna odpowiedź do “Manager kontra (?) dostawca”

  1. Mariano Italiano pisze:

    Doskonały tekst! Dzięki, oby takich więcej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *