Klimatyzacja coraz częściej niezbędna w hotelach

mówi Michał Zalewski,
kierownik sekcji szkoleń Klima-Therm Sp. z o.o.

Wiele osób, nie tylko z branży hotelarskie,j ale również gości hoteli myli pojęcia: wentylacja i klimatyzacja. Czy mógłby Pan w sposób możliwie najprostszy wyjaśnić je naszym Czytelnikom?

Wyobraźmy sobie, że gość hotelowy zamawia na uroczystą kolację szampana. Kelner przynosi mu szampana, ale ciepłego - nie schłodzonego. Gość dostaje produkt taki, jaki zamawiał, ale nie jest to produkt najwyższej klasy, a jedynie substytut wrażeń, których może doznać przy degustacji dobrze podanego szampana. Taka jest różnica pomiędzy wentylacją a klimatyzacją. Wentylacja zapewnia warunki znośne, powoduje, że nie odczuwamy dyskomfortu - ale do uczucia komfortu dużo jeszcze brakuje. Na odczucia organizmu człowieka ma wpływ szereg parametrów otaczającego powietrza: zapach, temperatura, wilgotność, jonizacja. Wentylacja zapewnia poprawę zaledwie pierwszego z nich, resztę potrafi zapewnić jedynie klimatyzacja. Innymi słowy, wentylacja zapewnia minimum tego, co wymagane jest do stworzenia komfortowych warunków w pomieszczeniach.

Załóżmy, że hotelarz planuje poprawić komfort w swoim obiekcie i zwraca się do firmy zajmującej się klimatyzacją z prośbą o instalację odpowiednich urządzeń. Na czym polega prawidłowy cykl technologiczny?

Prawidłowy cykl technologiczny procesu projektowania systemu klimatyzacji musi się zacząć od zdefiniowania oczekiwa [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *