Instrumenty promocji usług SPA

Autor: Anita Bajdalska. Prowadzi firmę Manager SPA, posiada tytuł Certyfied SPA Supervisor International SPA Association

Promocje, promocje, kto ich nie lubi…. Szukają ich wszyscy, nie tylko w hipermarketach, szukają ich również osoby korzystające z usług hotelowych i SPA. Jak zatem zachęcić gości hotelu do skorzystania z usług SPA i zainteresować ich naszymi działaniami doprowadzając do wydania w SPA pieniędzy. Zadanie jest więcej niż złożone, ale nie oznacza to, że nie warto takich działań podejmować…

 

Złożoność problemu polega dodatkowo na tym, że w większości z usług hotelowego SPA korzysta właśnie gość hotelu. W różnych obiektach są to inne proporcje, jednak wszyscy praktycy wiedzą, że gość z zewnątrz nie zawsze chce w hotelu, zwłaszcza o wysokim standardzie, z usług SPA korzystać.

 

Powodów, takiego stanu rzeczy jest wiele, często jest to obawa przed rachunkiem, jaki za dany zabieg otrzymają, a czasami jest to przywiązanie do kosmetyczki, którą odwiedzają „w mieście” i nie chcą tego zmieniać. Relacje, jakie są pomiędzy gościem SPA, a terapeutą budowane są latami, a stopień zażyłości jest naprawdę duży. Trudno jest, przełamać te przyzwyczajenia i czasami nie warto toczyć boju, bo w konsekwencji niewiele uzyskamy.

 

Promotion-mix

Mając do dyspozycji gościa hotelowego, należy skupić swoje działania na tym, aby przekonać go do skorzystania z usług SPA i dopasować instrumenty promocji do specyfiki gościa, który w naszym hotelu obecnie przebywa. Wszyscy wiemy, że najlepszym klientem SPA jest gość indywidualny, z zasobnym portfelem, który chce się po prostu upiększyć i zrelaksować, ale nie zawsze tylko na takiego możemy liczyć i dlatego należy przygotować się na różnych gości z ich odmiennymi potrzebami. Oferta, nawet najlepsza, wymaga zastosowania pewnych działań, które mają na celu poinformowanie o jej istnieniu oraz przekonanie, że warto za taką usługę zapłacić. Dobra marka hotelu SPA jest bardzo ważnym gwarantem jakości świadczonych w nich usług, ale czy wystarczy to do tego, aby preferować ten Hotel, tylko dlatego, że ma dobrą markę?

Czy też należy przyłożyć się i zakomunikować gościom: Tylko dla Was przygotowaliśmy pakiet Beauty & Health!

 

W dzisiejszych czasach funkcjonowanie bez takich akcji wydaje się niemożliwe, a komunikaty jakie wysyłamy muszą być coraz bardziej wymyślne, aby dotarły do świadomości i przyniosły oczekiwany wynik, czyli zamówienie zabiegu w SPA.

 

Reklama – żeby się pokazać

Promocja, powinna być starannie zaplanowana i przemyślana aby odniosła skutek. Nie ma sensu wydawać pieniędzy na działania, które wydawane są ad hoc, bez ładu i składu, a czasami, niestety, tak się zdarza. Pierwszym i najczęściej wykorzystywanym instrumentem jest reklama.

Nie należy do tanich środków, wszystko zależy od tego z jakiego medium skorzystamy, ale wydaje się, że trudno bez niej pokaza

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *