TŁUMACZ w hotelu

Autor: Tomasz Charytanowicz

Hotel żyje z konferencji, a im są większe i bardziej międzynarodowe, tym większe przychody zapewniają obiektowi. Jak je ściągnąć? Takie konferencje wymagają zazwyczaj tłumaczenia symultanicznego, a więc dobrego sprzętu i profesjonalnych tłumaczy…

Podczas konferencji w wielojęzycznym gronie, bardzo użyteczne dla sprawnego przebiegu spotkania są tłumaczenia symultaniczne. Aby przeprowadzić taki rodzaj tłumaczeń należy posiadać odpowiednio przeszkolonych tłumaczy jak też i specjalistyczny sprzęt.

 

System tłumaczeń symultanicznych

Najbardziej rozpowszechnione są systemy pracujące na zasadzie propagacji promieniowania podczerwonego, choć istnieją też cyfrowe systemy radiowe z szyfrowaniem treści. System dystrybucji tłumaczeń pozwala każdemu w komfortowych warunkach słuchać symultanicznego tłumaczenia wypowiedzi na jego własny język. Wyrazy są przekładane przez tłumaczy na różne języki. Tłumaczenie jest następnie nadawane przez nadajniki i promienniki podczerwieni do odbiorników przenośnych, posiadających słuchawki, w których uczestnicy słyszą wybrany język. Dzięki systemowi słuchacze mniej się męczą i czerpią więcej przyjemności z uczestnictwa w konferencji, nawet długotrwałej. Ponadto mogą swobodnie poruszać się po sali konferencyjnej. Tłumacze pracują w dźwiękoszczelnej kabinie, przez którą zazwyczaj widać prelegentów i prezentacje na ekranach. Za pomocą słuchawek tłumacz słyszy przemawiającego prelegenta i jednocześ

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *