„Hotelarz” od trzech lat przyznaje nagrody 7 NAJ dla: Debiutu Roku, Sieci, Człowieka, Nowej Marki, Gorącego Miejsca Roku, Wydarzenia Roku Przyszłego. Nagrody wirtualne, bez wielkich gal, ale za to najbardziej prestiżowe w branży. Kto wygrał w tym roku?
Rok 2012 upłynął pod znakiem EURO, ale mimo że miało ono ogromny wpływ na polski rynek hotelowy, to najważniejsze wydarzenia na nim nie miały bezpośredniego związku z nim, poza ogólnym boomem hotelarskim. Bo główny efekt Euro 2012 ma polegać na tym, ze Polska stanie się jeszcze bardziej atrakcyjną destynacją dla gości zagranicznych i jeszcze bardziej przyjaznym miejscem dla gości krajowych. A wszystko to dzięki szerokiej ofercie, którą polski rynek może zaproponować klientom biznesowym i turystom indywidualnym, o czym świadczy mnogość nowych hoteli we wszystkich standardach i lokalizacjach.
Nagrody 7 NAJ HOTELARZA, przyznawane decyzją Kolegium Redakcyjnego naszego pisma, mają na celu docenienie najważniejszych i najlepszych zjawisk, jakie pojawiały się na polskim rynku w mijającym roku: Hoteli, Ludzi, Marek, Sieci. Laureaci 7 NAJ to elita polskiego hotelarstwa, bo taka idea przyświeca naszemu rankingowi – stworzenie HALL OF FAME polskiego hotelarstwa, w którym znajdują się już m.in. bracia Likus, Andrzej Dowgiałło, Andrzej Wójcikiewicz; Hilton Gdańsk, andel’ Łódź, Krasicki; Hilton Worldwide, Best Western, B&B Hotels, PURO Hotels. Kto dołączył w tym roku do elity polskiego hotelarstwa? Oto LAUREACI.
CZŁOWIEK NAJ ROKU
NR 1. Gheorghe Marian Cristescu
Trudno sobie wyobrazić, aby w tym roku TEN TUT YŁ mógł zdobyć ktoś inny niż Gheorghe Marian Cristescu. W 12 miesięcy od rozpoczęcia pracy zwiększył liczbę obiektów w sieci Best Western z 10 – 12 do 24 – 25! A w przyszłym roku prawdopodobnie to tempo zostanie utrzymane. Co świadczy o dużej pracowitości tegorocznego Laureata.
2. Andrzej Wójcik
W dawnym PUHIT-cie zmieniło się w tym roku niemal wszystko, od nazwy począwszy – na SATORIA, po rozwój struktury, udane włączenie w ub.r. hoteli Best Western, a w tym – rozszerzenie współpracy na sieć WYNDHAM, którego obiektami w Polsce zarządzać ma spółka-córka SATORII . Stworzenie spółki operatorskiej Vision. Za wszystkimi tymi działania stoi Andrzej Wójcik, wiceprezes, obecnie jednego z najważniejszych graczy na polskim rynku hotelarskim, w którego działaniach widać świadomy rozwój strategiczny.
3. Janusz Mitulski / Magdalena Sekutowska
Janusz Mitulski. Partner w międzynarodowej firmie doradczej Horwath HTL. Doprowadzenie do umowy międzyLouvre Hotels Group i Qualia Development (PKO BP) na siedem Golden Tulipów; udział w największej transakcji na polskim rynku hotelarskim (InterContinental sprzedany za 103 mln euro) – samo to wystarczyłoby, aby Janusza Mitulskiego zaliczyć do elity polskiej branży hotelarskiej. A przecież to nie wszystko i nie pierwszy rok: wiceprezes IG HP, aktywność medialna, konferencyjna, szkoleniowa – Janusz Mitulski pracuje cały czas.
MAGDALENA SEKUTOWSKA .
W tym roku dwa nowe hotele z sieci Hilton Worldwide plus kilka umów na nowe Hamptony, Garden Inn i DoubleTree. W 2013 roku otwarcia DoubleTree w Łodzi, dwóch Hamptonów w Warszawie i jednego w Gdańsku, może DoubleTree w Warszawie oraz combo DoubleTree– Hampton w Krakowie. To na pewno był udany rok dla Magdy Sekutowskiej
WYRÓŻNIENIE:
LESZEK Mięczkowski.
Były dyrektor zarządzający sieci Qubus. Od kilku lat konsekwentnie budował Grupę Dobry Hotel, tworząc ciekawy produkt składający się z sieci dobrych hoteli w dobrych lokalizacjach w dobrych miejscowościach, oferując gościom, i komfort, i rozsądne ceny. W tym roku Leszek Mięczkowski wprowadził większość swoich obiektów, praktycznie jednego dnia, do sieci Best Western. I Dobry Hotel cały czas się rozwija o nowe obiekty i o nowe kompetencje. Jak się okazuje, jeden z najlepszych strategów hotelarskich na polskim rynku.
CZŁOWIEK ROKU 2009 – bracia Wiesław, Leszek i Tadeusz Likus
CZŁOWIEK ROKU 2010 – Andrzej Wójcikiewicz
CZŁOWIEK ROKU 2011 – Andrzej Dowgiałło
DEBIUT NAJ ROKU
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Wszyscy tylko ochy i achy nad Best Westernem, a zobaczymy co będzie jak w przyszłym roku parę hoteli wyskoczy z sieci i dynamika nie będzie już tak imponująca. Proponowałbym odczekać chociaż rok zanim obsypiemy ich brylantami i złotem.
Bez jaj kolego, ale no nie mozna odmowic BW sukcesu w tym roku. Ida jak burza i sadze ze w te strone to wszystko bedzie sie rozwijac.
Zgadzam się ze wszystkimi wyborami, trafione w dziesiątkę