Marketing i sprzedaż w hotelarstwie – to temat spotkania hotelarskich profesjonalistów w ramach Akademii Hotelarza, jakie odbyło się 4 grudnia w warszawskim hotelu Best Western Felix. W jedenastym, ostatnim w tym roku spotkaniu wzięło udział przeszło trzydziestu hotelarzy z całej Polski.
Elżbieta Nitsze, dyrektor marketingu i sprzedaży dwunastu hoteli i ośrodków wypoczynkowych sieci Elbest Hotels omówiła zagadnienia związane z kanałami dystrybucji i sprzedaży. Przedstawione zostały m.in. rodzaje kanałów dystrybucji, zasady sprzedaży bezpośredniej w hotelu, marketing, e-commerce czy zasady współpracy z biurami podróży.
Mateusz Zieliński, dyrektor sprzedaży i marketingu w BMC Hotels przedstawił „Zasady współpracy z systemami rezerwacyjnymi”. Omówił zalety i ryzyka związane ze współpracą z portalami oraz czynniki, na które należy zwracać szczególną uwagę, przedstawił porównywarki i kalkulatory służące do optymalizacji współpracy z systemami.
W swoim drugim wykładzie Mateusz Zieliński opowiedział o praktycznym podejściu do strategii marketingowych. Omówił m.in. opcje strategiczne, wyznaczanie strategii marketingowej (badanie popytu, segmentację rynku, czy strukturę cen). Przedstawił również przykładowe strategie marketingowe polskich i zagranicznych marek hotelowych.
Skutecznej promocji hotelu w internecie poświęcony był kolejny z wykładów, autorstwa Krzysztofa Stęplowskiego, specjalisty ds. PR i marketingu internetowego i właściciela serwisu eksperckiego marketingwhotelu.pl. Omówił zasady promocji hotelu w internecie, mierzenie efektywności promocji, planowanie kampanii oraz przedstawił narzędzia służące temu celowi. Jego wykład zdobył najwyższą ocenę w ankietach poszkoleniowych (5,36 w 6 stopniowej skali).
To było kolejne bardzo udane spotkanie, a oceny jakie wystawili nam uczestnicy (średnia każdego z bloków tematycznych powyżej 5,0) dowodzą, że Akademia Hotelarza wciąż doskonale spełnia swoją rolę przyczyniając się do doskonalenia umiejętności i podwyższania poziomu wiedzy polskich hotelarzy. Sponsorem szkolenia była firma Micros Fidelio. Na kolejne szkolenia Akademii Hotelarza zapraszamy już w lutym przyszłego roku. Harmonogram opublikujemy na www.akademiahotelarza.com
A które polecacie szkolenie z tutaj opisanych – http://www.spcsa.pl/ ?
To w ogóle ma sens? Jak to zorganizować? Podpowiecie mi?
Kluczowe znaczenie ma dla mnie efekt, a nie papierek, nabyte umiejętności.
Co doradzacie?