Best Western urósł o Kielce i Katowice

Do sieci Best Western przyłączają się kolejne hotele: Łysogóry w Kielcach ze 150 pokojami i Browar Mariacki w Katowicach z 46 pokojami, który ruszyć ma w 2014 roku. Łącznie w sieci Best Western znajduje się już ok. 25 hoteli, włącznie hotelem RT Galicya, który wejdzie do sieci w marcu 2013 roku. Pod koniec tego roku pod marką Best Western zacznie funkcjonować największe w województwie świętokrzyskim centrum konferencyjnobankietowe – 3-gwiazdkowy hotel Łysogóry w Kielcach. Zlokalizowany w centrum Kielc obiekt udostępnia blisko 150 pokoi, dwie restauracje, kawiarnię, dwa parkingi, pasaż handlowy oraz bogatą ofertę usług dodatkowych. Hotelowi goście mogą m.in. skorzystać z wypożyczalni samochodów, kasyna, klubu muzycznego czy gabinetu odnowy biologicznej.

Centrum konferencyjne hotelu dysponuje czterema klimatyzowanymi salami o łącznej powierzchni 1100 mkw., które po połączeniu, wraz z foyer mogą pomieścić do 1000 osób. Jednym ze znaków charakterystycznych budynku jest stylizowana elewacja z przeszklonym zadaszeniem podjazdu oraz zewnętrzne, panoramiczne windy. Powstały one podczas procesu gruntownej modernizacji oraz rozbudowy, któremu obiekt został poddany w ostatnich latach. Koszt ostatniego etapu renowacji wyniósł ok. 10 mln zł. Część środków pochodziła z funduszy europejskich. – Realizacja projektu zakończyła się we wrześniu. Obecnie jesteśmy na etapie jego rozliczania i kontroli przeprowadzanej przez Urząd Marszałkowski – mówi Piotr Dwurnik, dyrektor Przedsiębiorstwa Turystycznego Łysogóry. W ramach prac modernizacyjnych wymienione zostały m.in. instalacje oraz wyposażenie w ponad 60 pokojach.

 

Mariacki w Śląskim

 

W 2014 roku do sieci Best Western dołączyć ma Browar Mariacki w Katowicach. Będzie to trzeci obiekt, którego przedstawiciele decydują się na współpracę z Best Western na samym początku swojej działalności, jeszcze przed startem. 3-gwiazdkowy hotel Browar Mariacki zaoferuje gościom 46 pokoi oraz kameralne zaplecze konferencyjne. Jego główną atrakcją będzie browar. Goście będą mogli śledzić proces produkcji piwa z poziomu hotelowej restauracji, serwującej regionalną kuchnię. – Budując nasze portfolio zwracamy szczególną uwagę na indywidualny charakter każdego z obiektów. W tym wypadku zachwycił nas pomysł powrotu do lokalnej tradycji, połączenia browaru z hotelem oraz niezwykły zapał inwestorów w realizacji projektu – mówi Gheorghe Marian Cristescu.

 

Hotel powstaje przy ul. Mariackiej w modernistycznej kamienicy, łączącej w sobie tradycje hotelarskie, jak i piwne. Już w XIX w. mieściła się tu piwiarnia browaru L. Handlera, później skład piwny browaru Szwede, a w latach 30. Hotel Europejski, jeden z najlepszych w mieście. Po II wojnie światowej zmienił on nazwę na Śląski, a następnie popadł w ruinę i ostatecznie w latach 90. został zamknięty.

 

Zakres prac remontowych obejmie m.in. wymianę wszystkich instalacji, burzenie ścian wewnętrznych czy pogłębianie piwnic. Dodatkowo dobudowana zostanie część restauracyjna. Koszt modernizacji szacowany jest na ok. 10 mln zł. – Przeprowadzone przez nas analizy wskazują na rosnące w mieście zapotrzebowanie na wysokiej klasy obiekty hotelarskie, spowodowane boomem inwestycyjnym, jaki przeżywają właśnie Katowice – mówi Bartłomiej Biedzki, prezes spółki Browar Mariacki. – Dowodem tego są ostatnio rozpoczęte inwestycje, takie jak budowa nowego Dworca PKP, Muzeum Śląskiego, galerii handlowych, Międzynarodowego Centrum Kongresowego czy przebudowa śródmieścia. Po ostatnich przyłączeniach sieć Best Western z ponad 20 hotelami awansowała na drugą pozycję wśród sieci hotelowych w Polsce pod względem liczby hoteli. Włącznie z hotelami, z którymi Best Western ma już podpisane umowy, w sieci jest ok. 25 obiektów m.in. kolejny hotel grupy Satoria - RT Galicya, który dołączył do sieci po Portosie, Feliksie i RT Monopol. • (Więcej: Czytaj wywiad z Gheorghe Cristescu na str. 28-30)



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *