Autor: Janusz Mitulski
Ponad pięć lat temu, w kwietniu 2007 roku w Cardiff zapadła decyzja o przyznaniu Polsce i Ukrainie organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Informacja ta spowodowała uruchomienie w naszym kraju w sumie 219 projektów infrastrukturalnych o łącznej wartości ponad 95 mld zł. Ponad rok później – we wrześniu 2008 – upadł bank inwestycyjny Lehman Brothers, który to moment został przyjęty za początek światowego kryzysu finansowego. Obydwa te wydarzenia zdeterminowały rozwój rynku hotelarskiego w Polsce.
Pierwsze z nich przyczyniło się – pośrednio – do wzrostu inwestycji na rynku hotelarskim i zwiększenia popytu; drugie – wprost odwrotnie. Jak wygląda obecny stan posiadania polskich i zagranicznych sieci hotelarskich po najbardziej intensywnym okresie rozwoju rynku w Polsce?
Polskie sieci hotelowe
W roku 2007 w ramach polskich sieci hotelowych działało 100 hoteli, które łącznie oferowały ponad 11 tys. pokoi hotelowych. W przeciągu kolejnych pięciu lat, do polskich sieci hotelowych przystąpiły lub otwarte zostały 42 obiekty, natomiast odeszły trzy (Quality System i Hotele 500). W wyniku tego, polskie sieci hotelowe wzbogaciły się o 39 obiektów, z około 4,7 tys. pokojami. W latach 2007-2012 rynek zanotował skumulowany wzrost na poziomie 40 proc. w liczbie nowych obiektów i 42 proc. wzrost w liczbie nowych pokoi hotelowych. Najwyższy wzrost liczby obiektów zanotowały nowe sieci hotelowe, takie jak:
- DeSilva (6 nowych obiektów z 505 pokojami) m.in. w Warszawie i pod Warszawą
- Zdrojowa Invest (3 nowe obiekty z 382 pokojami) w Kołobrzegu
- Hotele Focus (3 nowe obiekty z 335 pokojami) m.in. w Łodzi, Szczecinie i Gdańsku
- Dobry Hotel (6 nowych obiektów z 292 pokojami) głównie w Trójmieście i w jeden w Krakowie
- Satoria Group (3 nowe obiekty z 193 pokojami) po przejęciu RT Hotels w Krakowie
- Condohotels Group (2 nowe obiekty ze 148 pokojami) w Ostródzie
- Comfort Express (3 nowe obiekty z 126 pokojami) przy trasach
- PURO Hotel (1 nowy obiekt ze 101 pokojami) we Wrocławiu
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Tutaj jest jeszcze filmik o rebrandingu calego przedwsiewziecia
http://www.youtube.com/watch?v=sEiOGZMvj6I&feature=plcp