Hotel bardziej efektywny

25 października w hotelu Best Western Felix w Warszawie odbyło się dziewiąte już w tym roku spotkanie hotelarskich profesjonalistów w ramach Akademii Hotelarza. Tym razem tematem szkolenia była „Optymalizacja operacyjna hotelu”. Elżbieta Nitsze, dyrektor marketingu i sprzedaży sieci Elbest Hotels, przedstawiła temat „Outsourcing – kiedy się opłaca?”.


W ramach bloku znalazły się takie zagadnienia jak: najczęściej zlecane usługi na zewnątrz i powody tego, analiza zasadności (case study), pracownicy na zlecenie czy technologia i jej wykorzystanie jako skuteczne narzędzie redukcji korzystania z usług wewnętrznych. Janusz Mitulski, Partner w firmie konsultingowej Horwath HTL przybliżył uczestnikom temat „Optymalizacja operacyjna w hotelu (zatrudnienie, kontrola kosztów bezpośrednich i niepodzielnych”. Omówiona została m.in. struktura przychodów i wydatków na konkretnych danych liczbowych, analiza poszczególnych rodzajów kosztów pośrednich (administracja, marketing, utrzymanie obiektu, energia itp.) i bezpośrednich (pokoje i gastronomia) oraz sposoby na poprawienie wyników operacyjnych hoteli. Wykład ten uzyskał w opinii uczestników najwyższą ocenę, w ankietach jakie otrzymaliśmy po szkoleniu. Mateusz Zieliński, dyrektor sprzedaży i marketingu w BMC Hotels przedstawił na przykładach zasady optymalizacji działu sprzedaży metody wynagradzania, zatrudniania itp. Uczestnicy mogli się dowiedzieć, ile osób zatrudniać w zależności od typu obiektu, jak zrekrutować idealnego sprzedawcę, czy sposoby podpisywania najefektywniejszych umów. W zamykającym sesję wykładzie Marek Szofer, dyrektor działu Gastronomii w Warmiński Hotel & Conference Olsztyn omówił temat optymalizacji w hotelowej gastronomii. W opartej na użytecznych przykładach prezentacji zawarte zostały takie tematy jak kontrola oraz optymalizacja czasu pracy personelu, kontrola kosztów towarowych, motywacja a efektywność, kiedy opłaca się outsourcing gastronomii, czy monitoring pracowników w praktyce. Na kolejne seminarium z cyklu Akademii Hotelarza zapraszamy do Warszawy już 22.11.2012. Tematem spotkania będzie „Revenue management – zasady analizy konkurencji oraz innych danych rynkowych”.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *