Najbardziej niszowe trendy w świecie SPA

Autor: Igor Martin
Zakres usług obejmujących SPA coraz bardziej odbiega od definicji pierwotnego "Sanitas per Aqua", zmierzając w kierunku rozbudowanego i urozmaiconego programu terapii, odpoczynku, a nawet rozrywki

W marketingowym, czy też raczej sprzedażowym ujęciu, aby ośrodek organizujący SPA&wellness odniósł dziś sukces, powinien najpierw wdrożyć, a potem trzymać się konsekwentnie trzech zasad. Pierwsza to wzbogacenie podstawowej oferty usług SPA o sto nowych produktów, rodzajów masaży i zabiegów w celu zaimponowania klientom oraz zaspokojenia wszelkich ich pragnień.

Druga polega na naśladownictwie, oznaczającym bezpieczny wybór sprawdzonych tendencji rynkowych, jak na przykład pionierskie SPA medyczne oraz SPA luksusowe. I wreszcie trzecia to wprowadzanie ofert niszowych, odróżniających się od innych SPA. Odkrywanie nowych niszy jest drogą do sukcesu jednak pod warunkiem, że wcześniej dobrze rozpozna się rynek i wyczuje potencjalne potrzeby klientów.

Prezentujemy kilka przykładowych ofert hoteli i ośrodków SPA, które wyróżniają się oryginalnymi pomysłami, koncepcjami lub podejściem do pewnej kategorii klienteli. Warto jeszcze zaznaczyć, że w celu wzmocnienia atrakcyjności i wyjątkowości tych pomysłów, niektóre pakiety SPA dostępne są tylko przez pewien okres w roku.

Dla biznesmenów, których stać na luksus...

Oferta z najwyższej półki, skierowana do tych ludzi sukcesu, którzy nie poddadzą się pielęgnacji w hotelu SPA bez ekskluzywnej oferty, która oznacza: mieszkanie typu loft osobisty asystent, samochód Audi A8L do dyspozycji z kierowcą, posiłki podawane w pokoju, a przygotowywane przez wybitnego kucharza, prywatna obsługa, wina dobierane przez sommeliera i świeże kwiaty w pokojach, osobisty trener fitnessu, osobisty notebook i specjalny prezent na zakończenie pobytu. Przedstawiony "zestaw zabiegów" oferuje James Hotel z Chicago.

Dla takiego rodzaju klienta wręcz konieczny jest kawior, który nabiera nowego znaczenia w świecie zabiegów SPA. Wymyślono już produkty na bazie kawioru, które są łatwo wchłaniane przez skórę i dają szybko widoczny efekt na starzejącej się skórze w każdej części ciała.

Dla prawdziwych mężczyzn, którzy zasłużyli na relaks...


Któż bardziej niż prawdziwi, wracający z irackiego i afgańskiego frontu, mężczyźni, zasłużył na usługi SPA? Zmęczeni żołnierze po trudnych walkach w piaskowych burzach, i zasłużyli nie tylko na medal, ale również na specjalny wypoczynek z całą rodziną. Taką ofertę zaproponował Marriott Hotel & Spa w amerykańskim mieście Phoenix. Program nazwano "Witajcie w domu, herosi!". Taki pakiet SPA można nabyć z 40-procentową zniżką pod warunkiem, że odbyło się co najmniej jedną turę służby w Iraku lub w Afganistanie. Na pożegnanie żołnierz dostaje butelkę szampana i ciasteczko w kształcie medalu. Dla innych prawdziwych mężczyzn, którzy co prawda nie sprawdzili się na polu walki, ale chcieliby mieć trochę czasu dla siebie w towarzystwie dobrych kumpli, absolwentów tych samych uczelni lub biznesmenów w trakcie podróży SPA ma również propozycję. Pakiet nazywa się "SPA dla chłopów twardzieli". Na chętnych czeka tak zwany Ritual: osiemdziesięciominutowa kąpiel w glinie z wulkanu. Do tego mrożony sześciopak piwa, wyborne lokalne cygara i ulubiona płyta CD z muzyką relaksującą. Usługi takie wrowadził do swej oferty ośrodek Ocean Key Resort&SPA z Key West na Florydzie.

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *