Parasole grzewcze to urządzenia, którym zła pogoda nie jest straszna, dlatego są bardzo przydatne dla restauratorów i właścicieli hoteli z ogródkami restauracyjnymi. Dzięki nim goście dłużej korzystają z gościnności lokalu, a to przekłada się na większe wpływy z gastronomii.
Chłodne wieczory zdarzają się w Polsce już we wrześniu. W październiku musi akurat panować złota polska jesień, aby po zapadnięciu zmierzchu, dało się posiedzieć na zewnątrz lokalu. W listopadzie nawet za dnia jest już najczęściej zimno. Zyski z ogródka restauracyjnego ponownie można zacząć czerpać zazwyczaj dopiero od początku maja. Przez pół roku właściciele lokali i hotelarze tracą potencjalne wpływy z – czasami nawet dwukrotnie – większej powierzchni świadczenia usług. Bo jest zimno, co zniechęca gości do przesiadywania przy stoliku restauracyjnym na wolnym powietrzu. Tymczasem wyjście jest proste, wystarczy w ogródku restauracyjnym umieścić parasol grzewczy, który ociepli najchłodniejszy wieczór. Jak wynika z badań prowadzonych na rynku włoskim, zastosowanie parasoli grzewczych zwiększa nawet do 80 proc. przychody w ogródkach restauracyjnych dzięki wydłużonemu czasowi konsumpcji.
Promieniowanie jak słońce
Parasole grzewcze odporne są na wiatr wiejący 120 km/h, deszcz, śnieg i zmienne temperatury. Temperatura odczuwalna w zasięgu parasola wynosi 18-20 stopni C. Wbrew pozorom nie działają jak ognisko, które paląc się wydziela ciepło ogrzewające powietrze dookoła. Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Działanie polega na emitowaniu promieniowania podczerwonego odbieranego przez człowieka jako ciepło. Takie promieniowanie nie ociepla powietrza tylko, podobnie jak słońce, przenika przez nie i grzeje ciało znajdujące się średnio w zasięgu 10-15 m. Parasole grzewcze tak samo dobrze sprawdzają się, gdy temperatura zewnętrzna spa
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz