Autor: Dorota Trojanowska
Elementami składowymi wizerunku są: emocje, korzyści, wiedza i wartości społeczne. Kandydaci przy wyborze nowego miejsca pracy będą szukać informacji o naszym hotelu na wszystkich wymienionych płaszczyznach. Nam z kolei zależy na wyłapaniu z rynku „perełek” – talentów, które będą chciały związać się z nami na dłużej.
Jak zatem połączyć proces rekrutacji z działaniami employer brandingowymi, czyli wykorzystać go do celów budowania (wzmocnienia) wizerunku? Prześledźmy poszczególne etapy.
Etap 1 – planowanie
Rekrutacja w wielu organizacjach to efekt palącej potrzeby – zwolnił się kucharz, szefowa recepcji właśnie wyszła za mąż i przeprowadza się do innego miasta, dyrektora marketingu podkupiła konkurencja… Dzieje się tak, ponieważ często brakuje czasu i środków na stworzenie polityki personalnej (zawierającej również strategię rekrutacyjną). Sama rekrutacja jest zaś przeprowadzana szybko, nie zawsze starannie i nie zawsze z dobrym skutkiem: albo nie jesteśmy w stanie znaleźć właściwego kandydata, albo kandydat po krótkim czasie pracy odchodzi. Nawet jeśli wakat na danym stanowisku nas zaskoczył, nie rozdrabniajmy się tracąc czas i środki (każda rekrutacja, nawet własnymi siłami – kosztuje) na chaotyczne działania, spróbujmy podejść do problemu z gotowym planem, uwzględniającym również nasze możliwości finansowe, tzn określmy:
- kogo potrzebujemy (wymagania formalne – wiek, wykształcenie, znajomość języków, dodatkowe certyfikaty, doświadczenie zawodowe i nieformalne – typ osobowości, zestaw cech interpersonalnych,
- na jakich zasadach potrzebujemy tej osoby (na zastępstwo, na umowę zlecenia/dzieło do konkretnego zadania, na sezon, na stałe) i na jakich warunkach finansowych i niefinansowych (wynagrodzenie, dodatkowe benefity, szkolenia),
- od kiedy potrzebujemy,
- wyznaczmy ścieżkę kariery i zakres zadań dla nowego pracownika,
- wyznaczmy osobę odpowiedzialną za rekrutację (pracownik działu HR, bezpośredni przełożony),
- określmy budżet, jakim dysponujemy (da nam to informację, czy możemy sobie pozwolić na zaangażowanie zewnętrznej agencji rekrutacyjnej),
- zaplanujmy działania (harmonogram).
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz