Autor: Anita Bajdalska
Zmiany są nieodłącznym elementem funkcjonowania przedsiębiorstw, a w firmach usługowych są one często odpowiedzią na składane przez gości życzenia. Ważne jest przewidywanie zmian, dzięki czemu można uniknąć wielu pułapek. Co jednak, jeśli zmiany są nagłe? Może wtedy pojawić się chaos i dezorganizacja.
Osoby pedantyczne nie lubią zmian, ponieważ to zaburza im tok działania i nie zawsze potrafią sobie z nimi sprawnie poradzić. Inni, mniej zorganizowani, doskonale czują się w takich sytuacjach i potrafią natychmiast przejść do działania, właśnie dlatego, że nie mają szczegółowych planów i pozwala im to na sprawną modyfikację rzeczywistości w jakiej się znaleźli. Niezależnie od typu charakterologicznego managera SPA, najważniejsze jest bezbolesne przebrnięcie przez zmianę i opanowanie sytuacji. Tym bardziej, że zarządzanie zmianą, planowaną czy nieoczekiwaną, wymaga przede wszystkim dobrej organizacji.
Zmiany zgodnie z planem
Dobrze zorganizowane hotelowe SPA oznacza, że każda z pracujących tam osób zna swoje obowiązki, wie co, jak i kiedy powinna zrobić oraz jak się do swojej pracy przygotować. Pewnego dnia, w tym sprawnie funkcjonującym organizmie, w wyniku pewnych przemyśleń oraz innowacji, jakie zamierzamy wdrożyć, pojawia się potrzeba zmiany. Takie działania mogą mieć bardzo różny charakter. Można doprowadzić do zmiany w organizacji SPA poprzez wprowadzenie nowej marki, urządzeń lub też zmiany na stanowiskach pracy. Najważniejsze jest, żeby te zmiany były zaplanowane i wdrażane zgodnie z wcześniej przygotowanym harmonogramem. Nawet prosta zmiana oferty zabiegów będzie wymagała szczegółowego planu z podziałem na konkretne zadania oraz określeniem czasu na ich przeprowadzenie. Wprowadzenie nowej oferty będzie wymagało szkoleń, prób oraz nowych cenników, których choćby wydrukowanie, nie mówiąc o skalkulowaniu, zajmie trochę czasu. W zależności od wielkości hot
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz