Employer branding w hotelarstwie – luksus czy konieczność?

Autor: Dorota Trojanowska

Employer Branding to działania firmy mające na celu budowanie jej wizerunku jako „pracodawcy z wyboru”. Czy ma to znaczenie dla właścicieli hoteli? Oczywiście. Kluczowe!


Działania Employer Brandingowe są nierozerwalnie związane z komunikacją, która jest narzędziem kształtującym sposób postrzegania naszego hotelu. I nie chodzi tutaj o samoocenę właścicieli, ale wymierną, wielopłaszczyznową pozytywną ocenę rynku, sprawiającą w efekcie końcowym, że pracownicy dostrzegają atrakcyjne środowisko dla rozwoju swojej kariery i z przekonaniem wybierają nas jako pracodawców. Jeżeli jesteśmy zdecydowani na rozpoczęcie mozolnej pracy budowania wizerunku naszej organizacji, musimy mieć na uwadze cel, jaki chcemy osiągnąć. Może to być cel krótkoterminowy np. akcja rekrutacyjna, czy bardziej długofalowy, powiązany z naszą strategią, a co za tym idzie polityką personalną.

 

Wysoka jakość, indywidualne podejście

Aby lepiej zobrazować działania Employer Brandingowe posłużmy się przykładem. Przyjmijmy, że najważniejszym działem w naszym obiekcie jest gastronomia. Stawiamy na wysoką jakość, indywidualne podejście, niestandardowe menu.

 

Jaki mamy cel? Celem nadrzędnym jest wykreowanie naszego hotelu w odpowiedni sposób na rynku, ale również przyciągnięcie kucharzy – artystów i bardzo dobrze wykwalifikowanego personelu kuchni. Mamy wymagających klientów, dlatego nie możemy sobie pozwolić na częste zmiany kluczowych osób. Chcemy ich nie tylko pozyskać, ale też jak najdłużej utrzymać w naszym hotelu. Mając tak określony cel naszych działań, wybieramy grupy adresatów i kanały komunikacji.

Do kogo i jak mówimy? Działania Employer Brandingowe można podzielić na dwa typy – EB Wewnętrzny i EB Zewnętrzny. Niezależnie jednak od tego, do której grupy adresatów kierujemy nasz przekaz, musi on być zawsze spójny i jednolity. Nie możemy informować rynku o unikatowej i oryginalnej kuchni w naszej restauracji, a potem – zachęconym tym przekazem klientom – serwować schabowego; i podobnie – poszukiwać kucharzy artystów, a potem oczekiwać od nich przyrządzania popularnych dań.

 

Wewnętrzny i zewnętrzny

Według podziału na grupy adresatów wyróżniamy:

Employer Branding Wewnętrzny – skierowany do obecnych p

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *