Autor: Krzysztof Stęplowski
Goście szukają noclegów przede wszystkim w internecie. Właśnie dlatego budżety przeznaczane na promocję online są coraz większe. W efekcie reklama w internecie jest coraz trudniejsza i droższa. Wygrywają te obiekty, które potrafią być choćby krok przed konkurencją. Jak im się to udaje?
Będziemy mówić głównie o Google, gdyż właśnie tu najczęściej rozpoczyna się proces, który sami twórcy wyszukiwarki nazwali „Zero Moment of Truth”. To tytuł opublikowanego na początku roku raportu, który zrobił spore zamieszanie w świecie marketingu online. Krótko mówiąc: wg Google użytkownicy, którzy szukają produktu lub usługi, coraz dokładniej przygotowują się do podjęcia ostatecznej decyzji. Jak to robią? Wpisują coraz dłuższe, precyzyjne frazy („np. hotel z basenem Wrocław centrum”), czytają opinie, odwiedzają fora, korzystają z porównywarek, pytają znajomych na Facebooku. „Chcą wiedzieć jak najwięcej, chcą mieć pewność, że podejmą najlepszą możliwą decyzję. I oczywiście chcą przy tym jak najwięcej zaoszczędzić” komentuje John Ross z firmy badawczej Shopper Sciences. Według Google to najważniejszy element procesu zakupowego. Moment prawdy. Udało ci się znaleźć w gronie hoteli porównywanych przez użytkownika? Masz szansę na sukces. Pytanie więc: jak – oprócz inwestowania w pozycjonowanie oraz reklamę w wyszukiwarce – wejść do tego grona? I co zrobić, aby się w owym gronie wyróżnić?
Rich snippets
Ten element marketingu online (jak wiele innych) nie doczekał się jeszcze polskiego określenia. W tym kontekście snippet to box z informacją o stronie, pojawiający się w wynikach wyszukiwania. Na taki box składają się najczęściej tytuł strony, jej adres oraz krótki opis. Każdy z tych elementów może mieć wpływ na to, czy użytkownik zdecyduje się zajrzeć na naszą stronę. Odpowiedni tytuł lub chwytliwy, zwięzły opis to jedna z podstaw „tradycyjnego” pozycjonowania. My zajmiemy się czymś więcej. Nas interesuje „rich snippet”, czyli box „wzbogacony”. A więc taki, który posiada nieco więcej informacji. Google daje bowiem możliwość przekazywania użytkownikom dodatkowych treści już na poziomie wyników wyszukiwania, a więc bez konieczności przechodzenia na stronę. Z możliwości tej korzystają najczęściej sklepy internetowe, które w swoich boksach umieszczają zdjęcia produktów, ich ceny lub średnią ocenę, tworzoną w oparciu o opinie użytkowników. Tak wzbogacony box przyciąga wzrok – choćby ze względu na pojawiające się ele [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
To jest świetne!
Wreszcie ktoś wyłożył jak powinno się podejść do kwestii optymalizacji.