Autor: Marta Hancock
Regularna i systematyczna analiza stanowi klucz do opracowywania efektywnej strategii. Świadomość swojej pozycji rynkowej i zmian, jakie w niej zachodzą jest niezbędna w prawidłowym kształtowaniu polityki sprzedaży w poszczególnych segmentach klientów. Jak ją mierzyć, jak wyznaczać realne cele i założenia?
kliknij, aby powiększyć
Celem analizy pozycji rynkowej jest przede wszystkim:- ocena udziału w rynku naszego hotelu, a co za tym idzie ocena przewagi konkurencyjnej w stosunku do innych podmiotów działających na tym samym rynku oraz/lub w tym samym segmencie,
- szczegółowe porównanie wydajności naszego hotelu i efektywności prowadzonej strategii sprzedaży w krótkim i długim terminie np. rok do roku,
- obserwacja kierunku zmian,
- mierzenie na bieżąco udziału hotelu w rynku w kontekście sytuacji makroekonomicznej (wyzwania i okazje rynkowe) – możliwość oceny czy względem konkurencyjnych hoteli radzimy sobie lepiej lub gorzej,
- pokazanie, jak poprzez bieżący monitoring wyników hotelu stosować różne taktyki polityki cenowej oraz optymalizację segmentacji klientów.
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz