Autor: Anna Sęktas
Anna Sęktas
Autorka jest radcą prawnym
w Kancelarii Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy w Warszawie
Wtargnięcie do pokoju hotelowego gościa możemy w najprostszy sposób zdefiniować jako bezprawne, nieuzasadnione żadnymi nadzwyczajnymi okolicznościami najście gościa hotelowego w jego pokoju, dokonane bez jego wiedzy i zgody.
Umowa świadczenia usług hotelowych jest umową, która łączy w sobie elementy umowy najmu, świadczenia usług, czy sprzedaży. Dla oceny zachowania, polegającego na wtargnięciu do pokoju hotelowego, pomocne są przepisy dotyczące rękojmi przy umowie najmu (art. 664 Kodeksu cywilnego).
W przypadku, gdy wtargnięcie lub wtargnięcia spowodowały, że gość hotelu nie mógł korzystać z pokoju zgodnie z umową, to przysługuje mu roszczenie o obniżenie ceny. Jeżeli natomiast wtargnięcia powtarzały się, a obsługa hotelu nie zapobiegła dalszym naruszeniom umowy, to gość może wypowiedzieć umowę.
W tym [...]
Autorka jest radcą prawnym
w Kancelarii Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy w Warszawie
Wtargnięcie do pokoju hotelowego gościa możemy w najprostszy sposób zdefiniować jako bezprawne, nieuzasadnione żadnymi nadzwyczajnymi okolicznościami najście gościa hotelowego w jego pokoju, dokonane bez jego wiedzy i zgody.
Umowa świadczenia usług hotelowych jest umową, która łączy w sobie elementy umowy najmu, świadczenia usług, czy sprzedaży. Dla oceny zachowania, polegającego na wtargnięciu do pokoju hotelowego, pomocne są przepisy dotyczące rękojmi przy umowie najmu (art. 664 Kodeksu cywilnego).
W przypadku, gdy wtargnięcie lub wtargnięcia spowodowały, że gość hotelu nie mógł korzystać z pokoju zgodnie z umową, to przysługuje mu roszczenie o obniżenie ceny. Jeżeli natomiast wtargnięcia powtarzały się, a obsługa hotelu nie zapobiegła dalszym naruszeniom umowy, to gość może wypowiedzieć umowę.
W tym [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz