Portfolio Grupy Orbis/Accor powiększy się o dwa nowe hotele Mercure i ibis Style w Sosnowcu. Orbis podpisał umowę na zarządzanie nimi z inwestorem - firmą ESKA. To pierwsze hotele wprowadzane do grupy już w ramach nowej strategii Asset Light i pierwszy hotel marki ibis Style (dawniej all seasons) w Polsce. 4-gwiazdkowy Mercure i 3-gwiazdkowy ibis Style oferować będą łącznie 200 pokoi, sale wielofunkcyjne, restaurację i centrum odnowy biologicznej.
Otwarcie zaplanowano w połowie 2013 roku. Hotele zostaną zintegrowane architektonicznie z zaadaptowanym XIX-wiecznym budynkiem dawnej elektrowni Renard i rozdzielni kopalni węgla kamiennego „Sosnowiec". Dzięki temu zostanie ocalona i odrestaurowana fasada gmachu, będąca świadectwem architektury z początków uprzemysławiania Zagłębia. Firma handlowousługowa ESKA od wielu miesięcy prowadziła prace przy ul. Narutowicza, gdzie mieścić ma się hotel, ale w ostatnim czasie na placu budowy niewiele się działo. Umowa z Grupą Orbis daje inwestorom nadzieję na szybkie dokończenie inwestycji. To pierwsze nowe hotele dołączone do Grupy już po wprowadzeniu nowej strategii Asset Light, zakładającej pozbywania się własności obiektów i prowadzenie ich na zasadzie umów o zarządzanie, franczyzy czy leasingu. Zainteresowanych intensywnie wprowadzaną przez Orbis ofertą franczyzy marek accorowskich ma być co najmniej kilkunastu inwestorów. ESKA jest pierwsza. Na razie nie jest planowana sprzedaż już działających obiektów Grupy i np. leasingowanie ich, czy udzielanie franczyzy na nie. Cztery otwarte wiosną hotele ibis i ibis Budget w Warszawie i Krakowie pozostają własnością Orbisu, podobnie jak budowany właśnie Novotel w Łodzi. Natomiast pod franczyzę wydzielone zostaną głównie marki Mercure i ibis Style, które mają charakter „konwersyjny” do adaptowaniu różnego rodzaju budynków pod jedną marką i pasują na rynek franczyzowy. Hoteli Mercure działa już w Polsce dziesięć, ibis Style to zupełnie nowa marka na polskim rynku. Dawne all seasons plasowało się w portfolio Accoru w segmencie ekonomicznym. Była to marka bardziej elastyczna od zunifikowanych ibisów i Etapów, adaptując obiekty w kamienicach, obiektach zabytkowych i nowych budynkach. Po stworzeniu mega brandu ibis – w ramach którego działają trzy marki ibisów, all seasons przekształcił się w ibis Style (a Etapy w ibis Budget). W Polsce działa obecnie 12 ibisów i 8 Etapów, które będą przekształcane w ibisy Budget. Jak informuje Orbis, hotele ibis Styles charakteryzuje indywidualny styl - każdy jest inny i unikalny, ale wszystkie oferują ten sam komfort, a ceny uwzględniają m.in. śniadania w formie bufetu, WiFi, napoje i prasę w pokoju, kącik zabaw dla dzieci. Obecnie w 15 krajach działa 165 hoteli tej marki (ponad 14 tys. pokoi). Francuska grupa zainicjowała swoją obecność w Polsce już w 1973 roku otwierając pierwszy Novotel zarządzany przez Orbis. Obecnie Grupa Orbis/Accor posiada ponad połowę udziałów na rynku hoteli sieciowych w Polsce. Do grupy należy obecnie 55 hoteli z ok. 10,5 tys. pokoi pod markami: Sofitel, Mercure, Novotel, ibis, ibis budget i Orbis Hotels.
Otwarcie zaplanowano w połowie 2013 roku. Hotele zostaną zintegrowane architektonicznie z zaadaptowanym XIX-wiecznym budynkiem dawnej elektrowni Renard i rozdzielni kopalni węgla kamiennego „Sosnowiec". Dzięki temu zostanie ocalona i odrestaurowana fasada gmachu, będąca świadectwem architektury z początków uprzemysławiania Zagłębia. Firma handlowousługowa ESKA od wielu miesięcy prowadziła prace przy ul. Narutowicza, gdzie mieścić ma się hotel, ale w ostatnim czasie na placu budowy niewiele się działo. Umowa z Grupą Orbis daje inwestorom nadzieję na szybkie dokończenie inwestycji. To pierwsze nowe hotele dołączone do Grupy już po wprowadzeniu nowej strategii Asset Light, zakładającej pozbywania się własności obiektów i prowadzenie ich na zasadzie umów o zarządzanie, franczyzy czy leasingu. Zainteresowanych intensywnie wprowadzaną przez Orbis ofertą franczyzy marek accorowskich ma być co najmniej kilkunastu inwestorów. ESKA jest pierwsza. Na razie nie jest planowana sprzedaż już działających obiektów Grupy i np. leasingowanie ich, czy udzielanie franczyzy na nie. Cztery otwarte wiosną hotele ibis i ibis Budget w Warszawie i Krakowie pozostają własnością Orbisu, podobnie jak budowany właśnie Novotel w Łodzi. Natomiast pod franczyzę wydzielone zostaną głównie marki Mercure i ibis Style, które mają charakter „konwersyjny” do adaptowaniu różnego rodzaju budynków pod jedną marką i pasują na rynek franczyzowy. Hoteli Mercure działa już w Polsce dziesięć, ibis Style to zupełnie nowa marka na polskim rynku. Dawne all seasons plasowało się w portfolio Accoru w segmencie ekonomicznym. Była to marka bardziej elastyczna od zunifikowanych ibisów i Etapów, adaptując obiekty w kamienicach, obiektach zabytkowych i nowych budynkach. Po stworzeniu mega brandu ibis – w ramach którego działają trzy marki ibisów, all seasons przekształcił się w ibis Style (a Etapy w ibis Budget). W Polsce działa obecnie 12 ibisów i 8 Etapów, które będą przekształcane w ibisy Budget. Jak informuje Orbis, hotele ibis Styles charakteryzuje indywidualny styl - każdy jest inny i unikalny, ale wszystkie oferują ten sam komfort, a ceny uwzględniają m.in. śniadania w formie bufetu, WiFi, napoje i prasę w pokoju, kącik zabaw dla dzieci. Obecnie w 15 krajach działa 165 hoteli tej marki (ponad 14 tys. pokoi). Francuska grupa zainicjowała swoją obecność w Polsce już w 1973 roku otwierając pierwszy Novotel zarządzany przez Orbis. Obecnie Grupa Orbis/Accor posiada ponad połowę udziałów na rynku hoteli sieciowych w Polsce. Do grupy należy obecnie 55 hoteli z ok. 10,5 tys. pokoi pod markami: Sofitel, Mercure, Novotel, ibis, ibis budget i Orbis Hotels.
Dodaj komentarz