Autor: Anita Bajdalska
Wraz z rozwojem nowoczesnych technik komputerowych, wkroczyły one także do hotelowych obiektów SPA. Komputery i systemy informatyczne są już na porządku dziennym i należy jedynie nauczyć się sprawnie z nich korzystać. Specyfika usług SPA wydaje się być daleka od narzędzi informatycznym, jednak jeśli przyjrzeć się temu zagadnieniu bliżej, nie da się bez nich obejść także w SPA.
Analizę rozwiązań informatycznych w hotelowym SPA rozpocząć należy od podstrony w witrynie www , jaka powinna zostać poświęcona tematowi: usługi SPA w hotelu – przejrzyście zaprojektowana powinna służyć gościom oraz informować o usługach odnowy biologicznej. Oferta ma w sposób syntetyczny informować o zabiegach, polecać pakiety oraz zawierać informacje niezbędne osobom, które po raz pierwszy z usług hotelowego SPA będą korzystały. Strzec się należy przed zalewem informacji, ponieważ jeśli jest tego dużo, powoduje to zniechęcenie i znużenie osób z niej korzystających. Podstrona poświęcona SPA powinna zwierać informację o godzinach otwarcia SPA oraz kontakt z recepcją, zarówno mailowy, jak i telefoniczny.
Kontakt mailowy: to wymaga zainstalowania kolejnego narzędzia, jakim jest pakiet MS OFFICE, pozwalający na korespondencję z gośćmi hotelu oraz odpowiadanie na zapytania czy rezerwację zabiegów . Znajomość zasad netykiety przez pracowników SPA wydaje się być w tym przypadku nieodzowna. Roztropny Manager SPA, nie chcąc ryzykować, powinien stworzyć dokument, w którym opisze i przygotuje wzór, jakim w korespondencji z gościem pracownicy powinni się posługiwać. Takie gotowe teksty powinny zawierać zarówno powitanie, pożegnanie oraz podpis osób, które go wysyłają. Nieważne, czy jest to potwierdzenie rezerwacji zabiegów, czy też wysyłka oferty mailingowej, powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje oraz właściwą formę grzecznościową. Ważnym jest nauczenie pracowników, aby zawsze zamieszczali temat listu w korespondencjach, ponieważ jego brak jest uznawany za zachowanie mało kulturalne. Właściwe zatytułowanie korespondencji jest w dzisiejszych czasach bardzo ważne i znacznie ułatwia komunikację z partnerami. Przy okazji warto również w tym miejscu wspomnieć o programie Exel, wykorzystywanym w pracy SPA. Z uwagi na jego możliwości, można z jego pomocą stworzyć wiele dokumentów, analiz czy też wykresów. Arkusze kalkulacyjne pozwalają na szybkie sortowanie i przechowywanie danych, jednak w dobie stale rozwijających się technologii informatycznych wypierane są coraz częściej przez oprogramowania specjalistyczne, dedykowane obiektom hotelowym SPA.
Nowoczesne systemy operacyjne, specjalnie konfigurowane pod potrzeby obiektów SPA, są wystarczające do sprawnego zarządzania i znacznie ułatwiają pracę managera. Na rynku jest kilka programów dedykowanych SPA i o różnym zakresie przydatności oraz funkcjonalności. Przy zakupie oprogramowania do hotelowego SPA należy w pierwszej kolejności zast [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz