Autor: Arkadiusz Dawidowski
Większość managerów obiektów SPA z nieufnością podchodzi do sprzedaży produktów detalicznych i traktuje ją jak zło konieczne. Tymczasem na całym świecie jest to filar całej strategii biznesowej, który przynosi wymierne rezultaty i często decyduje o rentowności całego departamentu SPA.
Na początek obalmy jeden z najważniejszych mitów. Teza, że klienci nie są zainteresowani kupowaniem kosmetyków w SPA jest całkowicie błędna i nie ma żadnego uzasadnienia w praktyce. Przeprowadzone badania jasno mówią, że 31 proc. klientów SPA chce kupować produkty detaliczne i jest to jeden z głównych powodów ich wizyty! Ten mit obalają też wiodące obiekty SPA, w których przychody ze sprzedaży produktów do pielęgnacji domowej stanowią minimum 30 proc. obrotów. Najlepsi osiągają jeszcze lepsze wyniki. Choć to brzmi niewiarygodnie, to w londyńskim The Sancturay Spa sprzedaż produktów detalicznych stanowi 70 proc. przychodów. O podobnym sukcesie może też mówić jeden z największych hoteli w Kołobrzegu, którego przychody ze sprzedaży kosmetyków poniosły prawie 50 proc.! Dlaczego zatem tak rzadko wykorzystuje się taką możliwość nie tylko zwiększania przychodów, ale generowania zysków? Powodów jest wiele, ale d [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz