Autor: Piotr Stawiński
Social Media 2.0 wymagają czegoś więcej niż tylko zbudowania platformy społecznościowej i obserwowania, jak rośnie. Ideą zaawansowanego przekazu społecznego przez Social Media jest skoncentrowanie się na odwiecznej sztuce konwersacji.
Eksperci uczestniczący w panelu dyskusyjnym podczas Southern Lodging Summit @ Memphis podzielili się swoimi obserwacjami i doświadczeniami dotyczącymi rozwoju zjawiska Social Media w hotelarstwie. Ich dyskusję przytoczył serwis www.hotelnewsnow.com Chcemy prowadzić rozmowę z gościem, a nie zamiast niego – tłumaczył ideę Social Mediów w hotelarstwie Jerry Stafford, regionalny dyrektor ds. revenue management w Davidson Hotels & Resorts. Justin Holmerud, field marketing social media, mobile & video manager w Starwood Hotels & Resorts Worldwide, stwierdził, że zaangażowanie użytkowników SM w rozmowę jest pierwszym krokiem do stworzenia z nich ambasadorów hotelu. Tylko 36 proc. tych, którzy rejestrują się jako fani, kupują potem usługi w hotelu. Reszta to ludzie, którzy podążają za hotelem, czytają posty na Facebooku, odbierają wiadomości e-mail, czekają na tweety, ale nie idą dalej. Nie angażują się w relacje hotelem na każdym poziomie, czyli np. komercyjnym. Następnym rodzajem użytkowników, obok fanów, są „zaangażowani” (engagers). Oni wchodzą w bezpośrednie interakcje z hotelem i są bardzo dobrymi rzecznikami hotelu. – To oni komentują twoją obecność na Facebooku, przesyłają informacje do swoich znajomych, którzy przesyłają to do swoich znajomych, itd. W ostatecznym rozrachunku, social media to wszystko to, co wspomaga markę i ją jednocześnie współtworzy – mówił Chris Jackson, wiceprezes G Commerce Solutions. – Kiedy już uda się taką markę wykreować wspólnie z fanami i zaangażowanymi, mogą oni uznać, że warto coś kupić z twojej oferty produktów, ponieważ poczują się jej współtwórcami i współwłaścicielami, będą bardziej skłonni do rozmowy o hotelu, do korzystania z niego, a także do dzielenia się tym doświadczeniem z przyjaciółmi i rodziną. Oto 15 rad ekspertów, które powinny się przydać każdemu hotelarzowi.
1. Określ swój cel
Przede wszystkich trzeba patrzeć na Social Media przez pryzmat celu, jaki chcemy osiągnąć, a nie przez pryzmat tworzenia różnych kanałów i platform SM. Określ, co starasz się osiągnąć, jeszcze zanim zaczniesz tworzyć kanały dotarcia, którymi będziesz próbował to osiągnąć. Kluczem do rozpoczęcia tego procesu jest określenie długoterminowej polityki hotelu i marki opartej na zrównoważonym rozwoju i zdefiniowanie swojej przewagi konkurencyjnej. Ale trzeba wspomnieć o jednym zastrzeżeniu. Jeśli uruchomisz fan page na Facebooku czy założysz konto na Twitterze, to już tak trzymaj i używaj go co najmniej raz dziennie. Jeśli nie możesz tego robić często, to moja [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz