Organizacja pracy hotelu i zarządzanie zespołem

Te zagadnienia były tematem trzeciego w tym roku spotkania z cyklu Akademii Hotelarza, które zgromadziło ponad 30 uczestników. Spotkanie odbyło się tradycyjnie w warszawskim hotelu Best Western Felix.

 

 

Elżbieta Nitsze, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Elbest Hotels, omówiła zagadnienia związane ze standardami pracy, a także motywacją pracowników. Przedstawiła m.in. zasady wynagradzania z uwzględnieniem koncepcji pracy zespołowej, zasady wynagradzania działu sprzedaży, gastronomii, a także metodologię systemów prowizyjnych. Bloki tematyczne zawierały bardzo wiele praktycznych wskazówek, które można niemal natychmiast po powrocie do hotelu zastosować u siebie. Najwyższe oceny w poszkoleniowych ankietach uzyskał blok tematyczny „Metody skutecznego marketingu w hotelarstwie”, które przybliżył Janusz Mitulski, Partner w zespole doradztwa hotelowego Horwath HTL w Polsce.

 

Andrzej Przeniosło, dyrektor operacyjny powstającego w Iławie 5-gwiazdkowego TIFFI Grand Hotelu przybliżył uczestnikom zagadnienia związane ze wskaźnikami z działalności gastronomicznej i ich znaczenie dla poprawnego funkcjonowania hotelu. Omówił m.in. metody wyliczania food costu (wskaźnik określający stosunek kosztów zużytej żywności do przychodu ze sprzedaży żywności), beverage costu (wskaźnik określający stosunek kosztów napoi do przychodów z ich sprzedaży), czy average chuck (średni rachunek na gościa). Przedstawił również modele analiz, jakie każdy z uczestników może zastosować w swoim hotelu. „Każdy pracownik jest sprzedawcą” – to temat bloku tematycznego przeprowadzonego przez Ewę Szczepańską, dyrektora 4-gwiazdkowego Baltic Plaza Medi&Fit Hotel w Kołobrzegu. Przedstawiła m.in. cechy, jakimi powinien charakteryzować się idealny pracownik działu sprzedaży, a także jakie czynniki wpływają na zwiększenie sprzedaży usług w hotelu. Dbając o najwyższą jakość merytoryczną i warsztatowy charakter seminarium nie chcieliśmy, aby grupa szkoleniowa była większa niż 40 osób. W związku z tym z przykrością musieliśmy odmówić kilku uczestnikom chcącym zgłosić się w ostatniej chwili. Dlatego prosimy o wcześniejsze zgłaszanie swojego akcesu w szkoleniach. Zgłaszając się wcześniej, mogą Państwo skorzystać nie tylko z preferencyjnej ceny, ale też mieć gwarancję dostępności miejsca. Sponsorem generalnym szkolenia była firma LSI Software, oferująca wszechstronne systemy zarządzania dla hoteli. Serdecznie zapraszamy na kolejne specjalistyczne seminarium z cyklu Akademii Hotelarza, tym razem poświęcone sprzedaży i marketingowi usług hotelowych. Szczegóły na stronie 37 lub www.akademiahotelarza.com



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *