Autor: Monika Pec
Odpowiedzialne zarządzanie kwestiami czystości i higieny musi być najwyższym standardem w branży hotelarskiej. I nie chodzi tylko o stan pokoi hotelowych, ale również kuchni, restauracji, holu, klatki czy terenu zewnętrznego.
Hotelarze koncentrują się na komforcie samego pokoju, często zapominając, że wizytówką jest także parking, który powinien być zawsze czysty i pozamiatany, czy elewacje hotelowe i okna, które niemyte przez wiele lat, odstraszają swym wyglądem. Zatem wyposażenie takie jak zamiatarki i urządzenia wysokociśnieniowe powinny być niezbędne w każdym hotelu. Otoczenie hotelu to trawniki, podjazdy, a nierzadko także ogrody z alejkami, korty tenisowe i baseny. Każde z tych miejsc powinno być utrzymane w nienagannej czystości i zachęcać wyglądem potencjalnych gości. „Liczy się pierwsze wrażenie”. To powiedzenie w branży hotelarskiej i restauratorskiej sprawdza się chyba jak nigdzie indziej. Gdy tylko goście przekroczą próg hotelu lub znajdą się w jego recepcji, powinni natychmiast zobaczyć i poczuć, że czystość jest tu najważniejsza. Częstym błędem hotelarzy jest to, że nie inwestują w profesjonalny system mat wejściowych (optymalny system składa się z trzech rodzajów mat trzech stref). To właśnie w tym miejscu zatrzymywana jest największa ilość stałych zanieczyszczeń, piasku itp., co ogranicza znacznie koszty sprzątania i chroni posadzkę przed zniszczeniem. 80 proc. wszelakich zanieczyszczeń dostaje się do budynku wejściem głównym.
PARAMETRY I WŁAŚCIWY SPRZĘT
Kolejnym błędem są źle dobrane parametry urządzeń. Goście wymagają czystości i przede wszystkim spokoju. Hotel to miejsce wypoczynku i relaksu, zatem proces sprzątania nie powinien zaburzać im tej przyjemności. Urządzenia do sprzątania hotelowych pokoi muszą posiadać specjalne cechy: mają być ciche, łatwe do przenoszenia i ergonomicznie zaprojektowane. W hotelach dominują wykładziny dywanowe, których stan często pozostawia wiele do życzenia. Osoby odpowiedzialne za utrzymanie czystości powinny większą uwagę skupiać na tzw. czyszczeniu pielęgnacyjnym (odświeżaniu) wykładzin. Podczas pielęgnacji wykładzina pozostaje nieprzemoczona, a jej spodnia warstwa jest sucha. Dobrą metodą czyszczenia wykładzin jest metoda kapsułkowania, polegająca na wcieraniu wcześniej naniesionego środka w głąb wykładziny za pomocą urządzenia ze szczotkami walcowymi. Środek podczas schnięcia otacza brud i zamyka go w mikroskopijnych kapsułkach, które potem wystarczy odkurzyć. Efektem jest czysta wykładzina już po 20 minutach. Idealnym rozwiązaniem są również pochłaniacze zapachów przeznaczone specjalnie dla hoteli. Specjalna formuła wchłania nieprzyjemne zapachy (z uryny, wymiocin). Zapach utrzymuje się przez długi czas, co bez wątpienia uprzyjemnia pobyt gości w hotelu. Hotel zarabia oferując czyste pokoje, stą [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz