- mówi Waldemar Błaszczuk sekretarz generalny Polskiego Zrzeszenia Hoteli
Co Pan uważa za największy problem dzisiejszego hotelarstwa w Polsce?
W najbliższym czasie na polskim rynku hotelarskim czeka nas rozwój bazy o niższym standardzie - hoteli jedno- i dwugwiazdkowych. Gdybyśmy przeliczyli liczbę miejsc w hotelach cztero- i pięciogwiazdkowych, to można by uznać, że nasycenie rynku jest dostateczne. Ale takie hotele to przede wszystkim turystyka biznesowa. Dla przeciętnego obywatela, który płaci za pobyt złotówkami, dostępne są hotele jedno- i dwugwiazdkowe. Z takimi hotelami wchodzi Orbis. To są Etapy, a w perspektywie pewnie też sieć Formula. Pojawiają się hotele jednogwiazdkowe innych sieci. Jednak są to inwestycje sieci zagranicznych i udział w nich polskiego kapitału jest niewielki. Minęło po prostu zbyt mało czasu w gospodarce rynkowej, by skumulować kapitał i skierować na takie inwestycje. Problem jest właśnie kapitał - prawie 50 proc. łóżek hotelowych jest własnością kapitału zagranicznego. Istotną dla rozwoju hotelarstwa sprawą jest życzliwy stosunek władz, myślę o polityce turystycznej. Niestety dzisiaj trudno jest określić, jaka ona właściwie jest.
[...]
W najbliższym czasie na polskim rynku hotelarskim czeka nas rozwój bazy o niższym standardzie - hoteli jedno- i dwugwiazdkowych. Gdybyśmy przeliczyli liczbę miejsc w hotelach cztero- i pięciogwiazdkowych, to można by uznać, że nasycenie rynku jest dostateczne. Ale takie hotele to przede wszystkim turystyka biznesowa. Dla przeciętnego obywatela, który płaci za pobyt złotówkami, dostępne są hotele jedno- i dwugwiazdkowe. Z takimi hotelami wchodzi Orbis. To są Etapy, a w perspektywie pewnie też sieć Formula. Pojawiają się hotele jednogwiazdkowe innych sieci. Jednak są to inwestycje sieci zagranicznych i udział w nich polskiego kapitału jest niewielki. Minęło po prostu zbyt mało czasu w gospodarce rynkowej, by skumulować kapitał i skierować na takie inwestycje. Problem jest właśnie kapitał - prawie 50 proc. łóżek hotelowych jest własnością kapitału zagranicznego. Istotną dla rozwoju hotelarstwa sprawą jest życzliwy stosunek władz, myślę o polityce turystycznej. Niestety dzisiaj trudno jest określić, jaka ona właściwie jest.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz