Recepcjonista też sprzedaje

Autor: Jacek Piasta
Wśród wielu ról, jakie może i powinien pełnić na co dzień każdy recepcjonista, jest również rola sprzedawcy oferty obiektu hotelowego, w którym pracuje

Pracownicy recepcji są, a właściwie powinni być, jednym z istotnych ogniw łańcucha sprzedaży każdego obiektu noclegowego. Niestety, jak pokazuje praktyka, potencjał sprzedażowy front desku, jest w wielu przypadkach wykorzystywany przez hotele w sposób znikomy lub niewykorzystywany w ogóle. To, co i jak może sprzedawać recepcjonista, zależy od kilku czynników: kultury organizacyjnej obiektu, jego wielkości, lokalizacji i charakteru (np. hotel biznesowy miejski lub hotel pobytowy w miejscowości wypoczynkowej).

Zatrzymać klienta

Typowa sytuacja, którą dobrze znają recepcjoniści z hoteli na całym świecie. Środek tygodnia, wieczór. Do holu wchodzi klient, podchodzi do recepcji, patrzy na cennik i stwierdza: Za drogo. I... no właśnie, i co dalej?

To, co może w tej sytuacji zrobić recepcjonista, zależy wyłącznie od tego, w jakie narzędzia wyposażył go przełożony i komórka odpowiedzialna za sprzedaż miejsc w obiekcie. Czy hotel ma jakieś programy promocji sprzedaży, które recepcjonista może zaoferować takiemu klientowi? Nie ma, bo osobie w podróży służbowej zainteresowanej jednym noclegiem recepcjonista nie zaproponuje przecież promocji weekendowej, czyli "zapłać za 5 dni, zostań 7". A powinien mieć chociażby taką, jaką znalazłem w jednym z hoteli: "Przyjeżdżasz do nas po 23.00? Bez rezerwacji? Jeżeli mamy wolne pokoje otrzymasz taki z 40-proc. rabatem". I oto pokój, który normalnie kosztuje 290 złotych, można kupić za 174 złote.

Ryzyko, że ze sprzedaży takich pokoi recepcjoniści uczynią [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *