Autor: Grzegorz Prokopiuk
Dobór kosmetyków hotelowych w zależności od standardu obiektu jest już w pewnym stopniu narzucony odgórnie przez system kategoryzacji oraz przepisy i wymogi z nim związane. Są one jednak na tyle elastyczne, że zostawiają hotelarzowi dość spore pole manewru na indywidualne decyzje związane z tym wyborem. Oto kilka wskazówek, które powinny ułatwić dobór kosmetyków hotelowych.
Celowo pomijamy kwestie jakości produktów, ponieważ zakładamy, że każdy hotelarz w pierwszej kolejności wybiera dostawców, którzy zapewnią mu najwyższą jakość produktów zarówno dla obiektu wysokiej kategorii, jak i dla tego 1- czy 2-gwiazdkowego. Przy tym założeniu kolejna decyzja powinna skoncentrować się na dwóch czynnikach: ekonomii oraz na wizerunku, jaki chcemy zapewnić hotelowi.
Czynnik ekonomiczny
Obydwa czynniki są ze sobą powiązane, jednak czynnik ekonomiczny będzie bez wątpienia dominował przy wyborze dla obiektów niższej kategorii, 1-, 2- lub nawet 3-gwiazdkowych. Trudno mieć pretensję o to, że hotelarz, który sprzedaje np. pokój w cenie 120 zł za dobę nie proponuje swoim gościom pełnego wachlarza kosmetyków, w największych dostępnych pojemnościach i do tego jeszcze światowych marek, chociaż zdarzają się i tacy. Wybór podyktowany ekonomią powinien polegać na odpowiednim doborze gamy produktów, ich gramatury, objętości i rodzaju opakowania. Mówiąc o wyborze produktów dla obiektów tańszych chodzi o dobór, który spełni oczekiwania docelowego gościa takich hoteli. Oczywistą koniecznością jest mydło hotelowe, bo każdy po przekroczeniu progu pokoju rzuca walizkę i w pierwszym odruchu udaje się do [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz