Autor: Karol Jerzy Mórawski
Niedawny debiut nowego produktu Google'a – wyszukiwarki noclegów Google Finder – wywołał na rynku zrozumiałe emocje. Wejście Google'a w jakikolwiek sektor oznacza zazwyczaj rewolucję technologiczną i radykalne zwiększenie dostępu do informacji.
Iz tego powodu nowy produkt stanowi dobrą wiadomość dla hotelarzy. Z drugiej strony, ekspansja rynkowych gigantów na kolejne obszary nierzadko utożsamiana jest z próbą opanowania rynku i przejęcia części wydatków czynionych przez klienta. Czy debiut Google Findera oznacza zmierzch dotychczasowych systemów rezerwacji noclegów?
Gigant wychodzi z cienia
Na razie wszystko wskazuje na to, że firmy oferujące rezerwacje on-line nie tylko mogą spać spokojnie, ale nawet mają szansę skorzystać na nowym produkcie Google'a. Zgodnie z nazwą, Hotel Finder nie ma samodzielnego bloku rezerwacyjnego – a być może w ogóle nie będzie go miał! Chętnych do rezerwacji znalezionego przez wyszukiwarkę noclegu system odsyła do odpowiednich sieci rezerwacyjnych lub strony www właściciela obiektu. To raczej wyszukiwarki hoteli i porównywarki cenowe powinny obawiać się nowego systemu. Jego upowszechnienie się w skali światowej oznaczać może dla nich los popularnych przed 10 laty wyszukiwarek internetowych. Kto dziś jeszcze pamięta Altavistę czy Yahoo? Ale w przypadku Hotel Findera wszelkie prorokowanie może się okazać nietrafione – wszak serwis, pomimo że znajdują się w nim już dziesiątki tysięcy obiektów noclegowych, wciąż znajduje się w „fazie beta”. Przypomina o tym chociażby napis „Experiment” w górnej części ekranu, tuż obok logo wyszukiwarki. Google Hotel Finder, podobnie jak wiele produktów amerykańskiego giganta, powstał niejako naturalnie – przez połączenie różnych, istniejących już w serwisie funkcjonalności.
Noclegi i oferty atrakcyjnego spędzenia urlopu już od lat stanowią istotną część zapytań do serwisu Google'a [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Zastanawiam się co dalej? Branża bukmacherska, Kasyna?
No ale wyszukiwarka z wirtualnym spacer, pozwalającym przed rezerwacją zobaczyć hotel to jest świetny pomysł: http://radoslawsobik.pl/Business-View-Google.html