Autor: Zenon Depta
Pojęcie „kalkulacja cenowa” w codziennej działalności nie oznacza tylko podstawienia prostych danych do podanej formuły. Termin ten, oprócz wyliczeń czysto arytmetycznych, oznacza również zastosowanie odpowiedniej polityki cenowej w hotelu, czyli innymi słowy kalkulowanie wszystkich „za” i „przeciw” dla zastosowania konkretnych cen. Bardziej właściwym pojęciem wydaje się więc tutaj „wyznaczanie poziomu cen”.
Najpierw trochę teorii. Poziom cen w każdym przedsiębiorstwie hotelarsko-gastronomicznym, poza tym że jest elementem generującym przychody, decyduje m.in. o:
- rentowności danej działalności
- równowadze rynkowej w danej branży
- powiększeniu kapitału własnego
- funkcjonowaniu bądź likwidacji podmiotu
- kosztowej
- kosztowo – popytowej
- popytowo – podażowej
- formułę – „koszt plus…”
- formułę – „koszt plus zysk od kapitału”
- formułę opartą na marży brutto
gdzie: Kz – koszty zmienne usługi A - wyraża udział globalnej marży brutto w dochodzie ze sprzedaży,a:
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
DZIĘKI!!!!
Takiego tekstu szukałem. Czy w Hotelarzu jest więcej podobnych tekstów?
Tak, w „Hotelarzu” ten temat jest często poruszany.
Zapraszamy do zamówienia prenumeraty:)
Redakcja
Witam a w którym numerze Hotelarza jest ten problem poruszany ponieważ chciałem zamówić prenumeratę plus ten numer w którym jest o tym mowa.
nr 02/2012