Autor: Andrzej Altmark
Karnawał, to okres nierozerwalnie związany z zabawą, która z reguły kojarzy się z alkoholem i z drinkami. A te chociaż muszą być kolorowe i posiadać intrygujące nazwy, to wcale nie muszą zawierać alkoholu
Drink to popularna nazwa koktajlu alkoholowego powstałego w wyniku połączenia różnych rodzajów alkoholi, płynów nie będących alkoholem oraz dodatków, jakimi są przyprawy i substancje barwnikowe. Łączenie płynów i dodatków odbywa się poprzez proces mieszania. I chociaż mieszać może każdy: według uznania, fantazji i dostępnych składników, to fachowe mieszanie napojów zyskało miano nauki nazwanej miksologią.
Miksologia rozróżnia zatem: napoje mieszane zimne i gorące, alkoholowe i bezalkoholowe. Wszystkie one dzielą się z kolei na napoje małe, czyli short drinki, których porcja waha się w granicach 60-100 ml oraz na napoje duże - long drinki, których porcja przekracza 100 ml i może dochodzić do 250 ml i więcej.
Bez procentów
Wraz z doskonaleniem i upowszechnianiem się w Polsce sztuki barmańskiej, coraz większą popularność zy [...]
Drink to popularna nazwa koktajlu alkoholowego powstałego w wyniku połączenia różnych rodzajów alkoholi, płynów nie będących alkoholem oraz dodatków, jakimi są przyprawy i substancje barwnikowe. Łączenie płynów i dodatków odbywa się poprzez proces mieszania. I chociaż mieszać może każdy: według uznania, fantazji i dostępnych składników, to fachowe mieszanie napojów zyskało miano nauki nazwanej miksologią.
Miksologia rozróżnia zatem: napoje mieszane zimne i gorące, alkoholowe i bezalkoholowe. Wszystkie one dzielą się z kolei na napoje małe, czyli short drinki, których porcja waha się w granicach 60-100 ml oraz na napoje duże - long drinki, których porcja przekracza 100 ml i może dochodzić do 250 ml i więcej.
Bez procentów
Wraz z doskonaleniem i upowszechnianiem się w Polsce sztuki barmańskiej, coraz większą popularność zy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz