Autor: Caroline Cooper
W zeszłym roku moja przyjaciółka przeprowadziła się na drugi koniec kraju. Od tego czasu ogromną przyjemność sprawia mi lektura każdego jej e-maila. Wydaje się, że nigdy nie brakuje jej ciekawych tematów do opisania. Tymczasem wielu hotelarzy, gdy przychodzi do podtrzymywania relacji z gośćmi za pomocą internetu, wydaje się zupełnie wyprana z pomysłów, choć tak naprawdę tematów nie brakuje.
Wiele z treści e-maili mojej przyjaciółki nie jest odpowiednia do dzielenia się z Czytelnikami, za to pomysły, według których je tworzy jak najbardziej. Używa ona chwytliwych tytułów, które sprawiają, że od razu chce się otworzyć i przeczytać wiadomość od niej. W tych wiadomościach, pisanych bezpretensjonalnie i z poczuciem humoru, widać jej osobowość. Utrzymuje nasze zainteresowanie, dzięki anegdotom i różnym opowieściom, które mogą nas dotyczyć. Dołącza również zdjęcia, oddające opisywaną historię – pisze na łamach serwisu HotelNewsNow.com Caroline Cooper, trenerka z wieloletnim doświadczeniem w branży hotelarskiej. Wszystkie te zasady mogą być wykorzystywane przy pisaniu informacji do hotelowego bloga, czy newslettera, a sporo z nich można także wykorzystywać na swoim Facebooku. Oto garść konkretnych rad.
Dostrzegaj i nagradzaj lojalność.
Zacznij budować relacje z gośćmi, gdy tylko dokonają rezerwacji, poprzez podziękowanie i dostarczenie dodatkowych informacji. Można użyć wielu sposobów, aby zaostrzyć ich apetyt i sprawić, że nie będą mogli doczekać się wizyty u nas:
- gdy zbliża się data ich przybycia, wyślij informacje na temat konkretnych wydarzeń w hotelu i okolicy, ewentualnych zmianach w komunikacji i sposobach dotarcia (remonty, objazdy, korki, otwarcia nowych dróg i połączeń itp.).
- gdy ktoś już był w twoim hotelu, korzystał z restauracji, czy uczestniczył w jakimś wydarzeniu, wysłanie prostego podziękowania to już świetny sposób na budowanie relacji i szansa na informację zwrotną. Różnicuj tematy wiadomości. Twórz tematy dopasowane do różnych segmentów gości swojego obiektu:
- zacznij od stworzenia kilku list adresowych, żeby nie wysyłać tych samych informacji do rodzin z dziećmi, uczestników konferencji, handlowców w podróży itp.
- przygotuj odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Pokaż swoją osobowość. Jedyną rzeczą, która zawsze będzie odróżniała twój obiekt od innych jesteś ty sam i twój zespół:
- opisz jeden dzień z życia: twojego szefa kuchni, pani pokojowej, recepcjonistki, organizatora imprez, sommeliera
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
3 wLVpFV
4iAlwwOI
BSKV616C http://www.yandex.ru
83TP178 http://www.yandex.ru