LOT sprzedał za 400 mln zł galerię stojącego w centrum Warszawy budynku LIM Center, w którym mieści się hotel Marriott. O transakcji poinformował na początku stycznia wiceminister skarbu Ireneusz Dąbrowski. LOT wspólnie z siecią Marriott był właścicielem połowy udziałów w spółce LIM, która przynosi 25 mln zysku rocznie.
LOT szukał nabywcy od prawie roku, ale nie było to łatwe, bo budynek jak na dzisiejsze standardy jest już przestarzały. Władze hotelu twierdzą, że nie pójdą śladami LOT-u.
Słaby standard drapacza chmur rekompensuje im doskonała lokalizacja w samym sercu miasta.
Galeria LIM, która mieści około 40 ekskluzywnych sklepów, kawiarnie i restauracje oraz kasy LOT, znajduje się na dwóch dolnych piętrach budynku. Hotel Marriott, w którym znajdują się 523 pokoje i 95 luksusowych apartamentów zajmuje piętra od 20 wzwyż.
Jak oceniają eksperci od nieruchomości, działka, na której stoi LIM Center, jest cenniejsza od... samego wieżowca.
Twierdzą także, że wyburzenie wieżowca i wybudowanie w tym samym miejscu zupełnie nowego byłoby tańsze od generalnej renowacji i modernizacji obecnego budynku.
LOT, który pod koniec ub.r. LOT sprzedał przez giełdę akcje Pekao SA, uzyskując ok. 760 mln zł, potrzebuje pieniędzy na pierwszą i drugą ratę za zamówione boeingi 787. Chce również sprzedać spółkę córkę Centralwings, którą zainteresowana jest należąca do Lufthansy linia Germanwings.
LOT szukał nabywcy od prawie roku, ale nie było to łatwe, bo budynek jak na dzisiejsze standardy jest już przestarzały. Władze hotelu twierdzą, że nie pójdą śladami LOT-u.
Słaby standard drapacza chmur rekompensuje im doskonała lokalizacja w samym sercu miasta.
Galeria LIM, która mieści około 40 ekskluzywnych sklepów, kawiarnie i restauracje oraz kasy LOT, znajduje się na dwóch dolnych piętrach budynku. Hotel Marriott, w którym znajdują się 523 pokoje i 95 luksusowych apartamentów zajmuje piętra od 20 wzwyż.
Jak oceniają eksperci od nieruchomości, działka, na której stoi LIM Center, jest cenniejsza od... samego wieżowca.
Twierdzą także, że wyburzenie wieżowca i wybudowanie w tym samym miejscu zupełnie nowego byłoby tańsze od generalnej renowacji i modernizacji obecnego budynku.
LOT, który pod koniec ub.r. LOT sprzedał przez giełdę akcje Pekao SA, uzyskując ok. 760 mln zł, potrzebuje pieniędzy na pierwszą i drugą ratę za zamówione boeingi 787. Chce również sprzedać spółkę córkę Centralwings, którą zainteresowana jest należąca do Lufthansy linia Germanwings.
Dodaj komentarz