Autor: Maciej Grelowski
Autor jest hotelarzem.
W latach 1992–2004był prezesemzarządu spółki ORBIS SA
Rytm inwestowania w hotelarstwo
można porównać do rytmu morskich fal
W przypadku rynku polskiego to porównanie należyuściślić i przywołać fale Bałtyku – małe,często gwałtowne i prawie zawsze nieprzewidywalne.To literackie odniesienie zapewnebardziej odpowiada rzeczywistości niż klasycznateoria sinusoidy inwestycyjnej (tak chętnieprezentowana przez specjalistów). Bezsprzeczniejednak u podstaw obydwu wzmiankowanych teoriileżą te same założenia, z których fundamentalnejest to, że rozwój hotelarstwa jest funkcją wzrostugospodarczego każdego kraju. Zasadniczą zaś różnicąpomiędzy nimi jest długość cyklu, głębokośćodchylenia i dynamika. Zwykle jest tak, że w okresiedobrej koniunktury (kiedy wszyscy dostrzegają siłęrynku i rosnący popyt) inwestorzy chętnie zauważająpotencjał drzemiący w naszej branży. Ta konstatacjajest jednak zawsze spóźniona, bo ci, którychw tym korzystnym momencie nie ma na rynku, sąprzegrani, ponieważ nie podjęli stos [...]
W latach 1992–2004był prezesemzarządu spółki ORBIS SA
Rytm inwestowania w hotelarstwo
można porównać do rytmu morskich fal
W przypadku rynku polskiego to porównanie należyuściślić i przywołać fale Bałtyku – małe,często gwałtowne i prawie zawsze nieprzewidywalne.To literackie odniesienie zapewnebardziej odpowiada rzeczywistości niż klasycznateoria sinusoidy inwestycyjnej (tak chętnieprezentowana przez specjalistów). Bezsprzeczniejednak u podstaw obydwu wzmiankowanych teoriileżą te same założenia, z których fundamentalnejest to, że rozwój hotelarstwa jest funkcją wzrostugospodarczego każdego kraju. Zasadniczą zaś różnicąpomiędzy nimi jest długość cyklu, głębokośćodchylenia i dynamika. Zwykle jest tak, że w okresiedobrej koniunktury (kiedy wszyscy dostrzegają siłęrynku i rosnący popyt) inwestorzy chętnie zauważająpotencjał drzemiący w naszej branży. Ta konstatacjajest jednak zawsze spóźniona, bo ci, którychw tym korzystnym momencie nie ma na rynku, sąprzegrani, ponieważ nie podjęli stos [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz